//
کدخبر: ۳۸۷۸۵ //

افزایش ۶۰ درصدی واردات لوازم خانگی اقتصاد کشور را فلج کرده است

رییس انجمن فراکسیون فرش و صنایع دستی گفت: افزایش ۶۰ درصدی واردات لوازم خانگی اقتصاد کشور را فلج کرده است.

افزایش ۶۰ درصدی واردات لوازم خانگی اقتصاد کشور را فلج کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

علی وقف چی، بعد از ظهر سه شنبه در مراسم همایش ثبت جهانی فرش دستباف ورامین در کاخ موزه نیاوران طی سخنانی گفت: بحث فرش نه تنها بحث اقتصادی بلکه شناسنامه  و هویت ملی ایران در جهان است، یعنی همه چیز ما در دنیا است، اما متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی ما فقط بعد اقتصادی آن را در نظر گرفته ایم.

وی با بیان اینکه ما نتوانستیم حق مطلب را درباره بافندگان فرش به خوبی ادا کنیم، گفت: این عزیزان با فرش های خود پیام صلح را به همه دنیا ارسال کرده اند و با کمال تاسف با وجود این که دین ما ندای صلح جهانی دارد، همه خون ریزی ها در مناطق مسلمان نشین دنیا است، اگر از این زاویه فرش را به دنیا بشناسانیم، همه دنیا می فهمند که ایران منادی صلح است و علاوه بر فرش صنایع دیگر هم وضعیت را دارد، پس وظیفه تک تک ما است که به این مهم توجه کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از خلاهایی که در مجلس حس می شد، موضوع فراکسیون فرش و صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی بود، چرا که علاوه بر بحث هویتی و فرهنگی، صنایع دستی بحث اشتغال و درآمد و توان صادراتی را نیز شامل می شود، لذا با حمایت همه نمایندگان فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس راه اندازی شد و امروز این فراکسیون، بزرگترین فراکسیون آن فرش و صنایع دستی است.

وقف چی اضافه کرد: کلیات طرح حمایت از هنرمندان و صنعت کاران صنایع دستی، با ۸۸ درصد رای مثبت تصویب شد که نشان دهنده وجود یک عزم ملی در مجلس است و پیام اصلی آن این است که به جای خام فروشی نفت باید به فرش و صنایع دستی متوسل شویم، چرا که نفت متعلق به نسل های بعد ما است، نفت محصولی است که میلیون ها سال طول کشیده تا به دست آمده و به این راسهولت نباید از دست برود.

وی افزود: رتبه جهانی صنایع دستی ما در جهان بین ۶ تا ۸ قرار دارد در صورتی که رتبه صادرات ما رتبه ۳۱ و ۳۲ را دارد، از طرفی مصرف داخلی نیز اهمیت دارد و می تواند نقش اساسی در بحث صنایع دستی و فرش داشته باشد و این فرهنگ را باید ما امروز داشته باشیم.

وقف چی گفت: همانطور که مرحوم میرزای شیرازی تنباکو را تحریم کرد مانیز امروز باید محصولاتی را که می توانیم در کشور تولید کنیم را تحریم کنیم و مراجع تقلید به ما در این زمینه کمک کنند، یکی از دلایل این حجم بیکاری ما این است که ما در بحث لوازم خانگی ۶۰ درصد افزایش رشد واردات را شاهد بوده ایم و این به معنی فلج شدن تولید کشور است.

رییس انجمن فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی گفت: در پی آن هستیم که صندوق حمایت از فرش و صنایع دستی را با کمک فعالان این عرصه چه تولید کنندگان و چه صادرکنندگان فعال کرده و از این طریق مشکلات اقتصادی فعالان این عرصه را مرتفع کنیم.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۷۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان