//
کدخبر: ۳۸۶۲۳۲ //

بورس قرمزپوش شد | سقوط ۱۲ هزار و ۱۱۰ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۲۳ بهمن‌ با ۱۲ هزار و ۱۱۰ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۵ هزار واحدی ایستاد.

بورس قرمزپوش شد | سقوط ۱۲ هزار و ۱۱۰ واحدی شاخص کل
به گزارش فرتاک نیوز،

شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۷۱۴ واحد کاهش به ۴۸۰ هزار و ۸۵۱ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۷۹۹ واحد افت به ۲۸۵ هزار و ۵۰۱ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۳۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۴ هزار و ۹۳۸ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۱۶۱ واحد، ذوب آهن اصفهان (ذوب) با ۱۲۵ واحد، بیمه البرز (البرز) با ۷۳ واحد، سیمان اصفهان (سصفها) با ۶۶ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۶۱ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۵۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۷۲۹ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۹۱۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۶۹ واحد،

پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۵۱۶ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۴۸۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان اردستان (اردستان)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت تهران (شتران)، ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۹۹ میلیون و ۹۷۸ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۸۲ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۹۶ واحد رسید.

در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۲۷۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۳۰ هزار و ۷۰۹ نوبت بود.

پویا زرکان آق دره (فزر)، حمل و نقل گهر ترابر سیرجان ( حگهر)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) و اعتباری ملل (وملل) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پلیمر آریاساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بانک دی (دی)، بهمن دیزل (خدیزل)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و بیمه کوثر (کوثر) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۶۲۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان