//
کدخبر: ۳۸۴۵۶۳ //

برنج گران شد / هر کیسه یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان !

قیمت برنج طبق آمارهای رسمی ظرف یک سال گذشته حدود ۱۰۷ درصد گران شده و حالا کیسه ۱۰ کیلویی کشت دوم کاویش را یک میلیون و ۸۵۰ هزار می‌فروشند.

برنج گران شد / هر کیسه یک میلیون و 850 هزار تومان !
به گزارش فرتاک نیوز،

برنج ظرف یک سال گذشته یکی از رکوردداران افزایش قیمت بین خوراکی‌ها بوده است. جدیدترین آمارهای رسمی نشان می‌دهد، برنج ایرانی درحدفاصل دی‌ماه ۱۴۰۰ تا پایان دی‌ماه امسال ۱۰۷ درصد گران شده و به‌جای کیلویی ۵۷ هزار تومان، حالا به‌طور متوسط کیلویی ۱۱۷ هزار تومان فروخته می‌شود. البته عدد ۱۱۷ هزار تومانی که مرکز آمار به‌عنوان قیمت برنج در دی‌ماه امسال اعلام کرده، به میانگین قیمت انواع برنج ایرانی ارتباط دارد و وقتی در بازار و خرده‌فروشی‌ها سراغ گران‌ترین برنج‌ها را می‌گیریم، با ارقام ۱۷۰، ۱۸۰ و بیشتر بابت برنج هاشمی، برنج دودی، برنج کشت دوم و. روبرو می‌شویم.

۱- قیمت برنج کشت دوم کاویش در کیسه ۱۰ کیلویی به یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده است. یکی از گران‌ترین کیسه‌های برنج ایرانی در بازار به‌حساب می‌آید که قیمت هر کیلو از آن را باید ۱۸۵ هزار تومان بدانیم. برنج کشت دوم به برنجی گفته می‌شود که کاشت آن بعد از برداشت اول بوده و معمولا در پاییز برداشت می‌شود. در خرده‌فروشی‌ها به‌جز کیسه ۱۰ کیلویی برنج کشت دوم کاویش، کیسه پنج کیلویی آن هم فروخته می‌شود که قیمتش ۹۲۵ هزار تومان است.

۲- برنج هاشمی یکی از گران‌ترین نمونه‌های ایرانی است و کیسه ۱۰ کیلویی طارم‌هاشمی ناظران را الان یک میلیون و ۷۴۰ هزار تومان می‌فروشند. یعنی کیلویی ۱۷۴ هزار تومان است. خریداران برنج طارم‌هاشمی در فروشگاه‌های اینترنتی، به همان اندازه‌ای که از کیفیت آن راضی هستند، به قیمت بالای آن اشاره می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد100
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۴۵۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان