//
کدخبر: ۳۸۳۴۷۸ //

شاخص بورس صعودی شد

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۳ بهمن‌ماه) با یک هزار و ۲۴ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۶۵۳ هزار واحدی ایستاد.

شاخص بورس صعودی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۷۶۳ واحد افزایش به ۵۲۲ هزار و ۷۰۰ واحد و شاخص قیمت با یک‌هزار و ۶۴۲ واحد رشد به ۳۱۰ هزار و ۶۲۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۸۸۱ واحد و شاخص بازار دوم، یک‌ هزار و ۶۵۸ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۴ میلیارد و ۴۶۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۲ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۱۹۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۱۹ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۵۸۸ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۴۹۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۹۸ واحد و سایپا (خساپا) با ۳۳۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل ایران خودرو (خودرو) با ۷۷۰ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۴۹۴ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۱۲ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۱۱ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۰۶ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۲۸۹ واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۲۸۴ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت تهران (شتران)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۸۰۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۷ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۸۸ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۳۵۱ واحد رسید.

در این بازار بیش از هشت میلیارد و ۶۶۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۵۰۴ هزار و ۵۳ نوبت بود.

پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در مقابل سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پویا زرکان آق دره (فزر)، اعتباری ملل (وملل)، بهمن دیزل (خدیزل)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) و بیمه پاسارگاد (بپاس) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۴۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان