//
کدخبر: ۳۸۳۱۵۳ //

پیش بینی بورس در اولین هفته بهمن / اثرگذاری نمادهای خودرویی بر روند بازار

در هفته پیش رو یک نگاه به موضوع عرضه خودرو در بورس کالا و وضعیت نمادهای صنعت خودرو در بورس است. وضعیت این گروه لیدر سنتی بازار بر روند بازار سرمایه اثرگذار خواهد بود.

پیش بینی بورس در اولین هفته بهمن / اثرگذاری نمادهای خودرویی بر روند بازار
به گزارش فرتاک نیوز،

 روند شاخص کل بورس تهران در هفته اخیر در مجموع صعودی بود و به استثنای روز شنبه در باقی روزهای هفته سبزپوش بود. شاخص در ابتدای هفته ریزش 8 هزار و 366 واحدی داشت. در روز دوشنبه شاخص 36 هزار و 970 واحد صعود کرد و روز سه‌شنبه نیز 6 هزار و 373 واحد رشد کرد. روز چهارشنبه نیز شاخص 2 هزار و 95 واحد بالا آمد. 

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته 37 هزار و 56 واحد بالا‌تر از هفته پیش ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس مثبت 2.2 درصد شود. شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 21 هزار و 982 واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی مثبت 4.3 درصدی را ثبت کرد.

اما در این هفته معاملاتی بورس تهران شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم. در مجموع کل هفته، 784 میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد شد.

همچنین در این هفته نیز ارزش معاملات خرد در حوالی 10 هزار میلیارد تومان نوسان کرد اما در مجموع پائین‌تر از هفته پیشین بود. 

با این حال شاخص در این هفته توانست به محدوده بالاتر از نیمه کانال 1.6 میلیونی صعود کند و سه روز صعودی را ثبت کند. دی ماه برای بازار ماه خوشایندی بود حجم معاملات بالا بود و قیمت‌ها آرایش صعودی گرفتند. 

اما در هفته پیش رو یک نگاه بازار به گزارش‌های 9 ماه شرکت‎‌ها خواهد بود. عملکرد شرکت‌ها و تغییرات سود و زیان آن‌‌ها مورد توجه معامله‌گران خواهد بود. دیگر عامل درونی بازار موضوع عرضه خودرو در بورس کالا و وضعیت نمادهای صنعت خودرو در بازار است. وضعیت این گروه لیدر سنتی بازار بر روند بازار اثرگذار خواهد بود. 

اما بیرون از بازار ریسک‌های مهمی بر بازار سایه افکنده‌اند. بحران سیاست خارجی و مواضع تند غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران نه تنها به عنوان یک ریسک بر ناپایداری اقتصاد ایران افزوده است، بلکه از مسیر بازار ارز نیز بر دیگر بازارها از جمله بازار سرمایه اثرگذار است. بنابراین می‌توان روندهای درونی بازار را امیدوارکننده‌تر یافت و ریسک‌های سیستماتیک را سیگنال‌های نزولی تلقی کرد. در این میان بودجه 1402 نمایی از سیاست‌های دولت و مجلس -از جمله سیاست ارزی- به فعالان اقتصادی نشان می‌دهد. فعلا آنچه که در لایحه بودجه دیده شده موجب یأس فعالان اقتصادی بوده است. بنابراین روند میان مدت و بلند مدت بازارها زیر سایه این انتظارات منفی قرار گرفته است. 

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۱۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان