//
کدخبر: ۳۸۲۱۱۷ //

 شرایط لازم برای ضامن بانکی وام ازدواج

وام ازدواج در حال حاضر ۱۲۰ میلیون تومان است که برای برخی افراد به ۱۳۰ میلیون تومان می‌رسد؛ اما چه تضامینی برای آن نیاز است؟

 شرایط لازم برای ضامن بانکی وام ازدواج
به گزارش فرتاک نیوز،

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان و برای آقایان زیر ۲۵ سال وخانم‌های زیر ۲۳ سال، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان است.

در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت؛ از ۱۰ فروردین تا ۱۵ دی ماه سال 1401 شبکه بانکی کشور به ۷۴۳ هزار و ۹۵۳ نفر از متقاضیان، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۱۰۲.۷ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است.

هر یک از زوجین ابتدا باید در اینجا ثبت نام و فرم مربوطه را تکمیل کند که یک کد رهگیری ۱۰ رقمی دریافت خواهد کرد.

متقاضیان موظف هستند برای اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و هـمچنین نام شعبه مربوطه جهت مراجعه برای اخذ وام ازدواج، به همین سایت مراجعه کرده و در صورتیکه شعبه عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف مدت زمانی که از طرف سایت اعلام می‌شود، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام کنند.

مراجعه به شعبه معرفی شده ظرف حداکثر ۱۲ روز کاری، با به همراه داشتن مدارک لازم ضروری است.

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۷ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌شود.

مدت بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ۱۰ ساله و نرخ کارمزد ۴ درصد است.

اقساط مربوطه ۱۲۰ ماهه بوده و سررسید اولین قسط و کارمزد آن، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام ازدواج شامل اصل و کپی سند ازدواج، اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین، اصل و کپی شناسنامه‌های ضامن، اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دایم) زوجین، اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دایم) ضامن، کد پستی ۱۰ رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین و کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام است.

براساس بخشنامه بانک مرکزی در دولت سیزدهم اخذ تضامین برای وام‌های خرد به ویژه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تسهیل شده و بنابراین دریافت وام ازدواج با اعتبارسنجی و سفته و یا یک ضامن معتبر امکان پذیر است و بانک‌ها نباید در اخذ تضامین سخت‌گیری داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۱۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان