//
کدخبر: ۳۸۱۶۴۸ //

پیش بینی بورس فردا ۲۰ دی ۱۴۰۱ / سکه‌هایی که به بورس کالا می‌روند

شاخص بورس تهران در جریان معاملات امروز بیش از 11 هزار واحد مثبت شد تا شاخص بتواند در اعداد و ارقام بالاتری از یک میلیون و 600 هزار واحدی کار را تمام کند. ارزش معاملات در روز جاری نیز به حدود 10 هزار و 100 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس فردا 20 دی 1401 / سکه‌هایی که به بورس کالا می‌روند
به گزارش فرتاک نیوز،

در معاملات امروز بورس تهران گروه خودرویی همچنان با ارزش معاملاتی بالای 1600 میلیارد تومان صدرنشین بازار بود و پس از این گروه گروه فلزات اساسی با حدود 656 میلیارد تومان در رتبه بعدی جای گرفت.

بازار امروز با وجود اینکه با گروه بانکی کمی رنگ و رخ مثبت به خود گرفته بود، اما با عرضه حقوقی‌ها همراه شد تا اجازه رشد بیشتر به این گروه را ندهد و نهایتا نماد بانک دی همچنان در صف خرید ماند و باقی نمادها در محدوده صفر تا یک درصد مثبت کار را تمام کردند.

رنگ و رخ بیمه‌ای‌ها نیز امروز قرمز بود. گروه بیمه که روزهای قبل با ارزش معاملاتی بالایی روی نقشه بازار خود نمایی می‌کرد، در طی معاملات روز جاری با منفی شدن نماد دانا مسیر دیگر را انتخاب کرد.

سرتیتر خبرهای امروز عرضه گسترده ربع سکه بهار آزادی از روز شنبه ۲۴ دی ماه به مدت سه روز بود. این طرح قرار است در مدت سه روز کاری در قالب فروش سکه در بورس کالای ایران انجام می‌شود.

آن طور که شنیده می شود خریداران می توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس، به خزانه بانک های عامل مراجعه کرده و با ارائه اسناد مربوط به بورس، به صورت فیزیکی، معادل سکه های خریداری شده را تحویل بگیرند.

در همین رابطه، تمامی اشخاص حقیقی بالای 18 سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر 5 قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی را خریداری کنند.

خبر دیگری که در بازار شنیده می شود این موضوع است که بر اساس آنچه که لایحه بودجه ۱۴۰۲ به دست آمده، دولت در سال آینده اجازه می‌دهد تا سقف دو میلیارد دلار خودرو وارد کشور کند. به گفته سخنگوی وزارت صمت فیات ایتالیا نخستین خودروی اروپایی است که در دور جدید واردات خودرو به بازار ایران راه خواهد یافت.

فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی هم در مصاحبه تلویزیونی اعلام کرده که سیاست کلی بانک مرکزی در حوزه ارز، ثبات بخشی به بازار بوده و در سال آینده با هم فکری مجلس، در قانون بودجه جایگاه آن را مشخص خواهیم کرد.

تحلیل تکنیکی شاخص‌ کل بورس

اما از منظر تکنیکالی شاخص بورس تهران توانست بیش از 11 هزار واحد مثبت شود و با  ارقام بالاتری از یک میلیون و 600 هزار واحدی کار را تمام کند اما باز هم نتوانست از پس مقاومت یک میلیون 646 هزار واحدی چند روز پیش خود عبور کند و همه چیز را به فردا موکول کرد تا شاید بتواند از پس این مقاومت هر چند کوچک بربیاید.

نکته ای که تکنیکالیست ها به آن اشاره می کنند عدم حرکت سریع در اندیکاتور RSI  است و این موضوع ممکن است تکنیکالیست‌ها را به شک در مورد ایجاد واگرایی در سقف در این اندیکاتور بیاندازد.

از سویی دیگر، برخی از تکنیکالیست‌ها نیز همچنان معتقد هستند تا خط روند اندیکاتور RSI  رو به پایین شکسته نشود تایید بر واگرایی وجود نخواهد داشت و بازار و شاخص بورس تهران همچنان به موج پنجم صعودی فکر می‌کند و می‌تواند به اعداد و ارقام بالاتری هم برسد.

در صورتی که شاخص بورس تهران بتواند این مقاومت را از سر راه بردارد، می‌تواند تا سقف کانال صعودی خود حرکت کند. 

سقفی که حوالی یک میلیون و 800 هزار واحدی است. اما در صورتی که شاخص بورس نتواند از پس این مقاومت برآید این عده از تکنیکالیست‌ها معتقدند شاخص با یک اصلاح روبرو خواهد شد و بازهم روند تکراری روزهای ابتدایی سال و فصل تابستان را خواهیم داشت. حال باید دید که در روز آتی بازار سرمایه کدام مسیر را برای ادامه انتخاب می‌کند؟

کل

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۶۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان