//
کدخبر: ۳۸۰۴۷۵ //

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال جدید میلادی/ دورنمای مبهم سود و زیان

حرکت قیمت بیت‌کوین در روزهای اخیر ناتوانی گاوها و خرس‌ها را به منظور حرکت به سمت بازار صعودی یا نزولی بیشتر برجسته کرده است. به همین دلیل است که جیم ویکوف تحلیلگر کیتکو نیوز در مورد قیمت‌های اخیر معتقد است که معامله گران منتظر جرقه ای در قیمت بیت کوین هستند.


پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال جدید میلادی/ دورنمای مبهم سود و زیان
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت بیت کوین در سال 2022 با 70 درصد کاهش از 69 هزار دلار به زیر 17 هزار دلار سقوط کرد. این مساله به دلیل عوامل کلان اقتصادی و نیز فروپاشی صرافی FTX سبب شد تا دور نمای تیره‌ای برای کلیت بازار کریپتوکارنسی رقم بخورد.

در این رابطه الگوریتم‌های تحلیلی نشان می‌دهد بیت کوین احتمالاً روزها و هفته‌های آتی با اصلاحات بیشتری مواجه شده و کاهش قیمت را تجربه می‌کند؛ به طوریکه احتمال دارد 7 درصد از قیمت کنونی آن نیز کاسته شود. به گزارش فاین بولد، طبق پیش‌بینی 30 روزه، بیت‌کوین احتمالاً در اولین ماه سال 2023 دچار افت مداوم ارزش خواهد شد.

هر چند طی روز جمعه و شنبه شاهد افزایش 0.5 درصدی قیمت بیت کوین بودیم، نمودار هفتگی حاکی از کاهش 1.7 درصدی قیمت آن است. در این راستا، حرکت قیمت بیت‌کوین در روزهای اخیر ناتوانی گاوها و خرس‌ها را به منظور حرکت به سمت بازار صعودی یا نزولی بیشتر برجسته کرده است.

به همین دلیل است که جیم ویکوف تحلیلگر کیتکو نیوز در مورد قیمت‌های اخیر معتقد است که معامله گران منتظر جرقه ای در قیمت بیت کوین هستند.

او می‌نویسد: معامله‌گران منتظر جرقه‌ای هستند تا در دوره‌ای که معاملات در ایام تعطیلات آرام‌تر بوده، قیمت‌ها را شعله‌ور کند. نه گاوها و نه خرس‌ها مزیت فنی کوتاه‌مدتی ندارند، که حاکی از معاملات جانبی با دامنه محدودتر در روزهای آینده است. بنابراین با شروع سال جدید به دنبال معاملات فعال تر باشید.

در جاهای دیگر، تحلیل تکنیکال بیت کوین در TradingView تحت سلطه نزولی است. در واقع پس از یک سال پرتلاطم ، بازیگران صنعت ارزهای دیجیتال نظرات مختلفی در مورد چشم انداز بیت کوین در سال جدید ارائه می‌کنند. همانطور که پیش از این نیز گزارش شده، دیوید کمرر مدیر عامل CoinLedger معتقد است که بیت کوین احتمالاً در نیمه اول سال 2023 اصلاح بیشتری خواهد کرد و انتظار می رود پیامدهای سقوط FTX بیشتر گسترش یابد.

استفان ریستیک نیز خاطرنشان می‌کند که بیت کوین در سال 2023 روندی رکودی خواهد داشت. با این حال، او اشاره کرد که رویداد نصف شدن آینده در سال 2024 یک کاتالیزور حیاتی برای رشد صعودی در سال 2025 خواهد بود. اما نکته جالب این است که اوهایون پیشنهاد کرده که بیت کوین می تواند در سال 2023 روند صعودی داشته باشد. در تحلیل او، این ارز دیجیتال از لحاظ تاریخی پس از چهار سال یک روند صعودی را تجربه کرده است و بازار نزولی معمولاً حدود یک سال ادامه دارد. .

به گفته وینس پرینس تحلیلگر معتبر ارزهای دیجیتال نیز اگر بیت‌کوین بتواند از چرخه کریسمس خارج شود، به صورت بالقوه قادر خواهد بود تا سال 2026 به 1.8 میلیون دلار برسد. طبق این چرخه، بیت کوین طی سه سال گذشته در طول کریسمس به بالاترین حد تاریخی رسیده است و این روند افزایش یافته است. نکته مهم نیز این است که با وجود بازار نزولی در سال 2022 این چرخه تکرار شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰۴۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان