//
کدخبر: ۳۸۰۰۱۱ //

طلای جهانی کاهشی شد

قیمت طلا امروز(چهارشنبه) تحت فشار افزایش ارزش دلار آمریکا کاهش و در جلسه قبل پس از تصمیم چین برای کاهش بیشتر محدودیت‌های کووید، دو درصد افزایش یافت.

طلای جهانی کاهشی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۷ درصد کاهش به ۱۸۱۲ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۱۸۱۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد افزایش یافت و طلا با قیمت دلار را برای خریداران خارجی گران‌تر کرد. قیمت شمش به دلیل خوش‌بینی درباره تصمیمات مصرف‌کننده بزرگ چین برای کاهش بیشتر محدودیت‌های کووید- ۱۹، به بالاترین سطح خود در ۶ ماه گذشته رسید. کارشناسان اظهار کردند: قیمت طلا در مصر به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه‌شنبه ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۸.۵۱ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۳.۹۵ دلار رسید، پلاتین ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۰۱۵ دلار و ۱۷ سنت رسید و پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۸۲۱ دلار و ۲۸ سنت رسید.

بر اساس گزارش رویترز، کارخانه‌های ژاپنی در ماه نوامبر برای سومین ماه متوالی تولید خود را کاهش دادند که به دلیل تقاضای ضعیف برای محصولات ماشین‌آلات در بحبوحه چشم‌انداز بد اقتصاد جهانی کاهش یافت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰۰۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان