//
کدخبر: ۳۷۸۸۲۵ //

اخبار جدید از طرح رتبه بندی معلمان | جزئیات بازگشت مبلغ واریزی از حساب معلمان مهرآفرین

وزیر آموزش و پرورش، در خصوص چرایی بازگشت مبلغ واریزی به حساب معلمان مهرآفرین (بابت پرداخت معوقات ناشی از رتبه‌بندی) گفت: بند ۹(مصوبه اخیر مجلس در بررسی ترمیم حقوق کارکنان) به مصوبه‌ای که در راستای لایحه دولت بود اضافه شد؛ در این مصوبه ابهام وجود دارد، این ابهامات بر طرف شود، این امر نیز رفع می‌شود.

اخبار جدید از طرح رتبه بندی معلمان | جزئیات بازگشت مبلغ واریزی از حساب معلمان مهرآفرین
به گزارش فرتاک نیوز،

یوسف نوری در حاشیه اولین گردهمایی بزرگ جهاد حوزه تعلیم و تربیت با عنوان "جهادگران تربیت" با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که برای معلمان مهرآفرین مبلغی واریز شد اما پس از آن گفتند اشتباه شده و این مبلغ باید برگردد، اظهار کرد: بند ۹ به مصوبه‌ای که در راستای لایحه دولت بود، اضافه شد؛ اختلافی است. بر اساس ایرادی که کمیسیون تطبیق گرفته بود، این مبلغ را قبلا به آنها پرداخت کرده بودیم اما به‌روی این مصوبه ابهام است.

وی ادامه داد: دوستان پیگیری می‌کنند تا این ابهام برطرف شود. این ابهام که برطرف شود، کار لازم انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اقدامات گروه‌های جهادی در حوزه تعلیم و تربیت، گفت: در جمهوری اسلامی بحث کار جهادی و کار خیر بر اساس آموزه‌های دینی شتاب جدی گرفت و از ابتدای انقلاب شروع شد. یکی از کارهایی که شما مشاهده کردید یا در تاریخ دیدید دفاع مقدس بود که ما ۳۶ هزار دانش آموز شهید داریم و این عزیزان به نسبت سایر اقشار بالاترین میزان حضور و شهادت در جبهه را داشتند.

نوری، افزود: این نشان می‌دهد این ظرفیت خوبی است که امروز می‌تواند برای جهاد علمی از آن استفاده کرد. سازماندهی تشکیل قرارگاه نصیب برابر آموزشی و عدالت تربیتی نیز انجام شد. این‌ها یک صفحه رسمی الکترونیکی دارند که دانش آموزان آنجا عضو می‌شوند. امروز نیز در این مراسم از برخی از این دانش آموزان تقدیر شد و این امر شتاب پیدا می‌کند؛ به خدمات آنها در عرصه‌های آموزشی و تربیتی و پژوهشی نیاز داریم. بخشی از این خدمات نیز زیر ساختی است که در قالب گروه‌های طرح هجرت و یا با کمک بسیج مستضعفین انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش معلمان در انجام فعالیت‌های جهادی، توضیح داد: معلمان ما در هر جایی که کار خیر و جهادی هست، حضور موثر دارند. رئیس مجمع خیرین کل کشور ما معلم بوده است. همکاران فرهنگی ما مدارس یارانه‌ای راه ایمان که در مناطق محروم هم کار می‌کنند را راهبری می‌کنند. در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی نیز زمینه‌هایی را فراهم کردیم تا این افراد نیز در این راستا فعالیت‌هایی را داشته باشند و تاثیر این فعالیت‌ها را به معنی ارزشیابی در فارغ التحصیلی خود ببینند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در خصوص فعالیت گروه‌های جهادی در راستای به سازی مدارس فرسوده نیز بیان کرد: چیزی در حدود ۵۳۰ گروه جهادی در این راستا همکاری می‌کنند و اقدامات خوبی را از اینها در طول سال گذشته به ویژه در مناطق محروم شاهد بودیم. اقداماتی را در ایام عید نوروز و تابستان که مدارس نیاز به تعمیر و بازسازی و نوسازی داشتند، انجام دادند. بخشی از مدرسه سازی نیز مرهوم زحمات خیرین است که از سال ۷۷ شروع به کار کردند.

همچنین وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی بزرگ جهاد حوزه تعلیم و تربیت با عنوان "جهادگران تربیت"، خطاب به جهادگران حاضر در جمع اظهار کرد: جهاد بابی از ابواب بهشت است. باور داریم جهادگران در مهم ترین جایی که می‌تواند قوام نظام و حکمرانی نظام را تقویت کند ورود پیدا کرده‌اند. باید از خدا تشکر کنیم که شما را در مسیر ما قرار داد تا از ظرفیت شما استفاده کنیم.

در بخش دیگر این مراسم مهدی مسکنی معاون تعاون وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مردم در "پلتفرم" جمهوری اسلامی تا بالاترین رتبه را انتخاب می‌کنند اما در حوزه اجتماعی مردم هیچ جا حضور ندارند، گفت: روزی می‌توان گفت موفق عمل کرده‌ایم که مردمی سازی رخ داده باشد و همه چیز در بستر مردم رخ دهد. در این زمینه استفاده از اینترنت و آی‌تی به ما کمک می‌کند.

وی با طرح این پرسش که "ما در آموزش گیر کردیم یا تربیت؟."، خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: فرهنگ در همه چیز ما سایه افکنده و در برخی حوزه‌ها نظیر فضای مجازی ما فرهنگ را داده‌ایم رفته است. باید به این امر توجه کنیم.

مسکنی با بیان اینکه "کارآمدی" به همه چیز نتیجه می‌بخشد، گفت: کارآمدی و داشتن مصداق عینی و عملیاتی برای کار جهادی خیلی مهم است. در معاونت تعاون، تعاونی‌های آموزشگاهی را راه انداختیم تا به کمک هم ایرانی آبادتر از گذشته درست کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۸۸۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان