//
کدخبر: ۳۷۸۶۹۸ //

پیش بینی قیمت بیت کوین در آستانه سال ۲۰۲۳

با فرارسیدن سردترین روزهای زمستان کریپتو، علاقه سفته‌بازی سرمایه‌گذاران به بازار کریپتو به سطوح قبل از سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است و احتمال حرکت قیمت جهت‌دار قابل توجهی را مختل می‌کند

پیش بینی قیمت بیت کوین در آستانه سال ۲۰۲۳
به گزارش فرتاک نیوز،

در آستانه سال نو معمولا شاهد تغییراتی در بازارهای مالی از جمله کریپتوکارنسی هستیم. دلیل این تغییرات به تغییر رفتارهای در آستانه سال نو میلادی، تعطیلات، تغیر الگوی مصرفی، چشم‌انداز اقتصادی پیش رو، برآورد مالی کسب و کارها و... برمی‌گردد.

داده‌ها نشان می‌دهد که صعود بیت کوین به ۱۸۳۰۰ دلار تنها به دلیل نزدیک بودن به سال نو میلادی است که بیت کوین تا قبل از پایان سال شاهد آن خواهد بود. این رشد قیمت به رالی بابانوئل معروف است.

با فرارسیدن سردترین روزهای زمستان کریپتو، علاقه سفته‌بازی سرمایه‌گذاران به بازار کریپتو به سطوح قبل از سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است و احتمال حرکت قیمت جهت‌دار قابل توجهی را مختل می‌کند. با این حال، احتمال افزایش قیمت مشابه روند صعودی جولای تا آگوست ۲۰۲۲ وجود دارد.

 

بازار در فاز بلاتکلیفی

انفجار FTX بیش از ۵ میلیون کاربر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داد و بر بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال تأثیر نامطلوب گذاشت. همانطور که کامبرلند، کارگزار بازار ارز دیجیتال مستقر در ایالات متحده اخیراً در توییتی این موضوع را تکرار کرد، صنعت درحال‌حاضر در حالت بازیابی است. این شرکت خاطرنشان کرد که «ده‌ها شرکت رمزنگاری یا به شدت محدود شده‌اند یا از کار خارج شده‌اند و آینده این صنعت ابری است».

داده‌ها نشان می‌دهد که ایجاد یک حرکت صعودی پایدار چالش برانگیز خواهد بود زیرا بازار به سمت افزایش سطح نقدینگی و نوسان قیمت گرایش دارد.

شرکت تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال Glassnode نشان می‌دهد که سطح معاملات آتی به میزانی که قبل از روند صعودی در سال ۲۰۲۱ قرار داشت رسیده است و نشان دهنده یک روند رکودی است.

حجم معاملات باز معاملات آتی بیت کوین و اتر به میزان قابل توجهی نسبت به سطح اواسط سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است و معادل جایی است که پس از فروپاشی لونا در آن قرار داشت. شاخص نسبت اهرمی BTC و ETH نیز درحال‌حاضر به ۲.۵% و ۳.۱% کاهش یافته است.

حجم معاملات لحظه‌ای بیت کوین در صرافی‌های رمزارزی نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته. حجم معاملات در حال حاضر به پایین‌ترین حد  نسبت به پایین‌ترین سطح سال ۲۰۲۰ رسیده است. داده‌های Blockchain.com نشان می‌دهد که میانگین متحرک هفت روزه حجم معاملات مبادلات به ۶۷ میلیون دلار کاهش یافته است، در حالی که در اوج بازار صعودی ۲۰۲۱، این رقم ۱.۴ میلیارد دلار بود.

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که به دلیل نقدینگی پایین احتمال زیادی وجود دارد که بازار نزولی به پایان رسیده باشد. نوسانات واقعی بیت کوین نیز به پایین‌ترین حد دو سال اخیر ۲۲ درصد (یک هفته) و ۲۸ درصد (دو هفته) کاهش یافته است. ممکن است بیت کوین مدتی در فاز رنج باقی بماند، اما به نظر می‌رسد هنوز احتمال افزایش کوتاه مدت بازار نزولی وجود دارد.

چشم‌انداز بیت کوین در آستانه سال ۲۰۲۳

آیا پمپ و دامپ قیمت بیت کوین در جریان است؟

تغییر ماه نوامبر ناشی از FTX شبیه به انفجار لونا بود که در ژوئن مشاهده شد، و این رویدادها معمولاً باعث افزایش وحشت می‌شوند و یک دارایی را برای شکارچیانی که به دنبال خرید هستند جذاب می‌کند. در نتیجه، یک رالی صعودی کوتاه‌مدت تأثیر می‌گذارد که ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد، دقیقاً همان چیزی است که در ماه جولای تا آگوست زمانی که قیمت بیت‌کوین به ۲۵۰۰۰ دلار افزایش یافت، اتفاق افتاد. بر اساس سطوح لرزه‌ای از نوامبر و نشانه‌های خرید نهادی، بیت‌کوین ممکن است دستخوش روند صعودی مشابهی شود، اما این به معنی پایان روند نزولی نخواهد بود بلکه به معنی رشد کوتاه مدتیست.

از طرف دیگر معیار سود و زیان تحقق یافته دارندگان بلندمدت به پایین‌ترین حد تاریخ سقوط کرد که نشان دهنده شرایط احتمالی فروش بیش از حد است. دارنده بلندمدت متوجه شد که زیان تنها در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ به سطوح قابل مقایسه رسیده است. در واقع هولدرهای بلند مدت ممکن است به مرحله تسلیم رسیده و با فروش از بازار خارج شوند. این موضوع به این معنیست که قسمت زیادی از فروشندگان از بازار خارج شده و احتمال فشار فروش از سمت این گروه کاهش یافته است، لذا احتمال اینکه بیت کوین در حال کف سازی در این سطح باشد زیاد است.

علاوه بر این، بازار آتی درحال‌حاضر در رکود به سر می‌برد، به این معنی که موقعیت‌های فروش باز بیشتر از خرید وجود دارد. در طول تاریخ بیت‌کوین، شرایط مشابه فقط برای دوره‌های کوتاه دوام داشته و به پمپ کوتاه‌مدت برای فشرده کردن سفارش‌های فروش ختم شده است.

روند انباشت در بین موسسات و نهنگ‌ها که در بیشتر امسال منفی بود، در اواسط نوامبر مثبت شد. افزایش دارایی‌های این گروه‌های سرمایه‌گذار موجب شد تا در سه ماهه سوم امسال شاهد نزول بیشتر بازار باشیم. CoinShares گزارش داد که سرمایه‌گذاری بیت کوین سازمانی پس از انفجار FTX، مجموعاً ۱۰۸ میلیون دلار ورودی داشت، که در هفته گذشته ۱۷ میلیون دلار اضافه شد. شایان ذکر است، ورودی‌های فعلی به‌طور قابل‌توجهی کمتر از هفته‌های ۲۵ و ۳۵ در امسال است که باعث شد روند صعودی به سمت ۲۵۰۰۰ دلار افزایش یابد.

داده‌های زنجیره‌ای از Glassnode همچنین انباشت مثبتی را در میان نهنگ‌های بیت‌کوین نشان می‌دهد. در واقع ادرس‌هایی که دارایی بیشتر از ۱۰۰ بیت کوین دارند رو به افزایش است.

چشم‌انداز بیت کوین در آستانه سال ۲۰۲۳

با وجودی که ذخایر این نهنگ‌ها از پایین‌ترین سطح سالانه خود افزایش داشته است، اما قیمت بیت کوین هنوز این افزایش مثبت را منعکس نکرده است.

از نظر فنی، سطوح حمایت و مقاومت معاملات قبلی بین ۱۸۷۰۰ تا ۲۲۰۰۰ دلار می‌تواند سطوح بالای محلی رالی فعلی را تشکیل دهد. برعکس، اگر بیت کوین حمایتی بالاتر از ۲۲۰۰۰ دلار ایجاد کند، روند صعودی بازار نزولی می‌تواند با ادامه روند صعودی معنادارتر شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۸۶۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان