//
کدخبر: ۳۷۸۰۸۶ //

اولین محصول وارداتی ایران خودرو و سایپا مشخص شد

خودروساران نیز وارد گود واردات شدند.

اولین محصول وارداتی ایران خودرو و سایپا مشخص شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سایپا با سبقت از ایران خودرو از اولین محصول وارداتی خود رونمایی کرد. خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص یک محصول کراس اوور چینی را برای ورود به بازار ایران در نظر گرفته است. سایپایی ها قرار است چانگان UNI-T را آماده ورود به بازار ایران کنند.

البته سایپا در دوران پیش از بازگشت دوباره تحریم ها سابقه همکاری با چانگان را در کارنامه داشت. نارنجی های جاده مخصوص در آن دوران مونتاژ چانگان CS-35 را در دستورکار داشت. اما بازگشت تحریم ها پای این خودروساز چینی را از بازار خودرو ایران کوتاه کرد. حال که سیاست گذار خودرویی به دنبال برداشتن قفل از در ورود خودرو به کشور است و در این ارتباط دست دو خودروساز بزرگ کشور را برای حضور در عرصه واردات باز گذاشته نارنجی های جاده مخصوص یاد رفیق قدیمی چینی خود افتاده است. احتمال زیاد این خودروی کراس اوور چینی مدال اولین محصول وارداتی سایپا را هب سینه خواهد زد.

چانگان این محصول خود را برای بازار اروپا طراحی کرده بلکه بتواند دل مشتریان اروپایی را ببرد. چانگان UNI-T دارای امکانات متنوعی مانند کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز خودکار اضطراری، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما، شش کیسه هوا، صندلی‌های تنظیم شونده برقی جلو به همراه گرمکن، دوربین عقب، دوربین جانبی و دوربین 360 درجه، سیستم ورود و استارت بدون کلید و چراغ‌های روشنایی در روز است.

در حالی سایپا از اولین محصول وارداتی خود رونمایی کرده که به نظر می رسد ایران خودرویی ها در سال 1401 برنامه ای برای ورود خودرو ندارند. مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو چندی پیش گفت به رغم کسب مجوزهای لازم هنوز مشخص نیست ایران خودرو امسال محصولی را وارد خواهد کرد یا نه؟  

     

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۸۰۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان