//
کدخبر: ۳۷۷۷۹ //

۱۳۰ هزار فرصت شغلی در شهرک های صنعتی کشور ایجاد می شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور گفت: 130 هزار فرصت شغلی، امسال در شهرک های صنعتی کشور ایجاد می شود.

130 هزار فرصت شغلی در شهرک های صنعتی کشور ایجاد می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

علی یزدانی روز پنجشنبه در بازدید از شهرک های صنعتی شهرستان تیران و کرون افزود: بر اساس برنامه سال 96، در حوزه صنعت و معدن بیش از 36 هزار واحد صنعتی و معدنی در کشور با اختصاص تسهیلات بانکی، تجهیز، فعال یا راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: تاکنون یکهزار و 600 واحد صنعتی در کشور در سامانه 'بهین یاب' ثبت نام کرده اند که 60 درصد از آنها واحدهای اقتصادی مستقر در شهرک های صنعتی است.

سامانه اینترنتی 'بهین یاب' در دولت یازدهم برای حمایت قانونی و ثبت نام از واحدهای تولیدی که خود را مستحق اخذ تسهیلات می دانند، راه اندازی شد.

وی افزود: ثبت نام از سایر واحدهای صنعتی خارج از شهرک ها بدلیل بی اطلاعی آنها کمتر بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: دسترسی به اطلاعات، حق صنعتگران است و دولت در باره این قانون، اطلاعات لازم را در اختیار صنعتگران قرار داده و این در حالی است که قبلاً چنین اقدامی انجام نمی شد.

وی با اشاره به بورکراسی اداری و طولانی شدن عملیات اخذ مجوز تصریح کرد: دولت یازدهم اجرای قوانین را تسهیل کرده است و در صورت تکمیل مدارک متقاضیان دریافت زمین و اخذ مجوز، واگذاری و ارائه مجوز در مدت 2 روز انجام می شود.

یزدانی با اشاره به حمایت از صنعتگران گفت: هزینه واگذاری زمین در شهرک های صنعتی رایگان است و هزینه ای هم که دریافت می شود بابت حق انتفاع است و تخفیف حق انتفاع به شرکت های دانش بنیان، نخبگان، طرح های اقتصادی و تجاری بزرگ و سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته، اختصاص می یابد.

وی آموزش رایگان مدیران و کارکنان شرکت ها، پرداخت 50 درصد از هزینه شرکت در نمایشگاه ها، پرداخت بخشی از هزینه فعالیت های خوشه ای و نمایشگاهی خارج از کشور، پرداخت کل هزینه های تشکیل خوشه صنعتی و مواردی از این قبیل را از دیگر حمایت های دولت از صنعتگران اعلام کرد.

مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور افزود: 18 بانک و موسسه اعتباری با دریافت ضمانت نامه صندوق حمایت، به صنعتگران تسهیلات اعطا می کنند.

یزدانی تاکید کرد: بانک های عامل در اختصاص تسهیلات نباید برخورد سلیقه ای کنند و فرمانداران و استانداران نیز باید به این رفتارها عنایت داشته باشند.

مدیرعامل شهرک های صنعتی با اشاره به اهمیت فعالیت اقتصادی در شرایط حاضر کشور گفت: همگرایی، هم افزایی، وجدان کاری و توجه به بهره وری و استفاده از مشارکت مردم برای انجام فعالیت های اقتصادی، ضروری است زیرا با هم افزایی و اتحاد می توان ظرفیت های اقتصادی کشور را گسترش داد.

وی خرید تولیدات داخلی را رسالت مردم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تبلیغ کالاهای داخلی و ایجاد وحدت بین مردم، رسالت رسانه هاست.

وی خاطرنشان کرد: نباید فقط عملکرد دولت نقد شود بلکه باید نقاط قوت نیز مورد توجه قرار گیرد و نادیده گرفتن اقدامات دولت شایسته نیست و در شرایط فعلی باید رسانه ها، اتحاد ملی را تقویت کنند.

یزدانی گفت: اقتدار و عزت کشور و رفع مشکل بیکاری با همگرایی ایجاد می شود و بر اساس فرمایش شهید بهشتی، اقتدار نظام به اقتدار و عزت مسئولان آن است و اگر مسئولان نظام تخریب شوند به اقتدار و عزت کشور لطمه می خورد و باید این رفتارهای غلط ترک شود و در حال حاضر که ناامنی منطقه ما را فرا گرفته است، تقویت وحدت ملی به افزایش امنیت داخلی منجر می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع رکود در کشور باید همه مردم و مسئولان وارد عمل شوند و همه کارها نباید بر عهده دولت گذاشته شود زیرا نقش مجلس و قوه قضاییه نیز موثر است.

975 شهرک صنعتی در کشور مصوب شده است که در 793 شهرک، زمین واگذار می شود.

شهرستان تیران و کرون دارای چهار شهرک صنعتی و بیش از 200 واحد صنعتی است که بخشی از تولیدات صنعتی این شهرستان به خارج از کشور صادر می شود.

شهرستان تیران و کرون در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

 

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۷۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان