//
کدخبر: ۳۷۵۸۱۱ //
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار:

رسالت اصلی بازار سرمایه تامین مالی و تشکیل سرمایه است/ پذیرش شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه تسهیل می‌گردد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در همایش منطقه‌ای تامین مالی غرب کشور گفت:رسالت اصلی بازار سرمایه تامین مالی و تشکیل سرمایه است.

رسالت اصلی بازار سرمایه تامین مالی و تشکیل سرمایه است/ پذیرش شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه تسهیل می‌گردد
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید عشقی، در همایش منطقه‌ای تامین مالی غرب کشور که امروز (سوم آذرماه) به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، یکی از رسالت های اصلی بازار سرمایه را تامین مالی و کمک به تشکیل سرمایه دانست و اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد تامین‌مالی فعالیت‌های اقتصادی از طریق بازار سرمایه انجام می‌گیرد که امیدواریم بتوانیم این سیر صعودی را حفظ و افزایش دهیم تا نقش عظیمی در تشکیل سرمایه داشته باشیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: با توجه به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان به خصوص شرکت‌هایی که کسب‌کارشان در حوزه اقتصادی است نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند، ولی حضور این شرکت‌ها در بازار سرمایه بسیار محدود و کمرنگ بود که با تلاش‌های انجام گرفته و با وجود موانع و ضوابط موجود اولین شرکت در بازار بورس پذیرش شد، که با تسهیل روند پذیرش، شرکت‌های دانش‌بنیان دیگری نیز در بازار سرمایه پذیرش خواهند شد.

عشقی در ادامه یکی از معضلات صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال ۹۹ را حضور مردم عادی که دانش و سوادی در زمینه بازار سرمایه‌ نداشتند و به واسطه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به این صندوق‌ها پیوستند عنوان کرد و گفت: باید شرایطی مهیا شود تا مردم عادی با امنیت خاطر و با محفوظ ماندن اصل سرمایه، و سرمایه‌گذاران نیز با ریسک‌پذیری بالاتر در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری نمایند.

وی همچنین از راه‌اندازی ۲۰ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان‌ خبر داد و گفت: اگر مدیران این صندوق‌ها از فضای حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصاد دانش‌بنیان شناخت کافی داشته‌باشند می‌توانند طرح‌های خود را تامین مالی نمایند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۵۸۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان