//
کدخبر: ۳۷۵۴۳۱ //

قیمت جدید کنسرو ماهی تن در جلسه تنظیم بازار این هفته تعیین تکلیف می‌شود

نائب رئیس سندیکای صنایع کنسرو گفت: بر اساس اعلام وزریر جهاد کشاورزی قیمت جدید کنسرو ماهی تن در جلسه این هفته ستاد تنظیم بازار تعیین تکلیف می‌شود.

 قیمت جدید کنسرو ماهی تن در جلسه تنظیم بازار این هفته تعیین تکلیف می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

مسعود بختیاری نائب رئیس سندیکای صنایع کنسرو اظهار کرد: بر اساس جلسه کاری که با وزیر جهادکشاورزی داشتیم وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که به ستاد تنظیم بازار کشور نامه زده می شود تا در جلسه چهار شنبه ستاد تنظیم بازار این هفته تعیین تکلیف شود.

وی افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید، سازمان حمایت و وزارت جهاد کشاورزی با افزایش قیمت جدید کنسرو ماهی تن از 35 هزار تومان به 39 هزار و 900 تومان موافقت کرده اند اما ستاد تنظیم بازار قیمت جدید را ابلاغ نکرده  و صنعت کنسرو تن ماهی را در وضعیت بلاتکلیفی قرار داده است.

نائب رئیس سندیکای صنایع کنسرو ادامه داد: با توجه به اینکه صنایع کنسرو تن ماهی در این شرایط نمی توانستند به کار خود ادامه دهند سندیکا خود از تاریخ ابتدای آبان سال جاری اجازه افزایش قیمت را اعضای خود داده است.

وی افزود: کنسرو تن ماهی به عنوان کالایی که مواد اولیه آن مشمول قیمت گذاری دستوری نیست، قیمت این محصول مشمول قیمت گذاری دستوری شده است؛ این امر مشکلاتی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده زیرا هزینه تولید آنها با فروش آن هم خوانی ندارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر نیروی کار خود صنایع کنسرو تن ماهی، معیشت 40 هزار نفر از جامعه صیادان کشور به این صنعت وابسته و نیازمند مساعدت مسئولان است.

بختیاری گفت: محصولات صنایع کنسرو ایران به کشور های همسایه از جمله عراق ، افغانستان، عمان، سوریه، پاکستان و اندکی به کشورهای اروپایی و آمریکا صادر می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۵۴۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان