//
کدخبر: ۳۷۴۸۲۰ //

زمستان رمزارزها طولانی است؟

اواخر شب گذشته ارزهای دیجیتال با فشار فروش سنگینی مواجه شدند اما اکنون وضعیت بهبود یافته و قیمت ها افت دیشب را جبران کرده اند.

زمستان رمزارزها طولانی است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

بازار ارزهای دیجیتال هم اکنون وضعیتی متفاوت با شب گذشته دارد. دیشب وضعیت بازار بد شد و با قوی شدن فروشندگان، قیمت ها کاهش یافتند. اما رفته رفته این فشار فروش از بین رفت و در حال حاضر بسیاری از ارزها با افزایش قیمت مواجه شده‌اند.

در حال حاضر بیت کوین با رشد حدودا نیم درصدی نسبت به دیروز، در محدوده 16900 دلار معامله می شود. بازده هفتگی بیت کوین همچنان منفی است و امروز به منفی 15 درصد کاهش یافته. تا چند روز قبل بازده هفتگی بیت کوین منفی 20 درصد بود. 

بیت کوین طی شبانه روز گذشته 41 میلیارد دلار معامله شده و ارزش بازار آن نیز 322 میلیارد دلار است. 

فرصت خرید یا وقت فرار؟

با وجود افت اخیر بازار و ترسی که به دلیل ورشکستگی صرافی FTX ایجاد شد، آمار نشان می دهد صندوق های مبتنی بر رمز ارزها در هفته گذشته 42 میلیون دلار سرمایه جدید جذب کرده اند. این رقم طی دو ماه گذشته یک رکورد محسوب می شود و چندین برابر سرمایه جذب شده این صندوق ها در هفته های گذشته است.

کارشناسان بر این باورند که جذب این میزان سرمایه جدید توسط صندوق های مبتنی بر رمز ارز، نشان می دهد که سرمایه گذاران کاهش قیمت را به عنوان یک فرصت خرید در نظر گرفته اند.

این در حالی است که برخی از فعالان بازار با توجه به بی اعتمادی ایجاد شده پس از ورشکستگی صرافی FTX، معتقدند بازار ارزهای دیجیتال به این زودی بهبود پیدا نمی کند. ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان نیز در مصاحبه اخیر خود گفته که ممکن است زمستان بازار کریپتو طولانی باشد.

سقوط موقت اتریوم تا 1214 دلار

اتریوم هم امروز مثبت است. این آلت کوین که دیشب تا قیمت 1214 دلار هم سقوط کرده بود، هم اکنون با رشدی جزئی، در محدوده 1260 دلار معامله می شود.

ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته 12 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز 154 میلیارد دلار است.

جهش 20 درصدی کوانت

در بازار امروز و در فهرست 50 ارز برتر، اکثر نمادها رشد کرده اند. تنها الروند، اینترنت کامپیوتر و BNB هستند که افت های کمتر از 3 درصد داشته اند و مابقی نمادها مثبت هستند.

کوانت با رشد 20 درصدی بیشترین افزایش قیمت را در روز جاری دارد. Trust Wallet Token هم مثل دیروز مثبت است و 12 درصد جهش کرده که البته نسبت به جهش 50 درصدی روز گذشته، رقم کوچک تری است. ریپل و کرونوس هم با رشد حدود 10 درصدی جزو نمادهای پربازده امروز محسوب می شوند.

 

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۸۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان