//
کدخبر: ۳۷۳۳۷۱ //

خبر بد از حقوق کارکنان دولت / یک نماینده مجلس: دولت پول افزایش حقوق ها را ندارد!

دولت در روزهای اخیر به رغم وجود بحران های اقتصادی تصمیم گرفته است که حقوق کارمندان و بازنشستگان را افزایش دهد و این در حالی است که منابع لازم برای اجرای این طرح وجود ندارد.

خبر بد از حقوق کارکنان دولت / یک نماینده مجلس: دولت پول افزایش حقوق ها را ندارد!
به گزارش فرتاک نیوز،

یش از این نیز مطرح شده بود که دولت توانایی پوشش هزینه های طرح افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را ندارد، از این رو اکنون این موضوع مطرح شده که ممکن است دولت برای تامین اعتبار این طرح، از صندوق توسعه ملی و یا بودجه عمرانی کشور برداشت کند.

در این راستا، محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجوز کاهش 10 درصدی سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی صادر شد،گفت: قرار است دولت منابع افزایش حقوق را از محل مازاد درآمدها و صرفه‌جویی محقق کند اما اگر این اتفاق رخ ندهد از بودجه عمرانی استفاده خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص محل تامین منابع حدود 60 هزار میلیارد تومان لازم برای اجرای لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری به تسنیم گفت: براساس برآوردی که دولت در شش ماهه انجام داده است، 70 درصد منابع بودجه قطعا محقق خواهد شد. بنابراین مصارف نیز بر روی 70 درصد تنظیم شده است تا دولت با کسری بودجه و در نهایت استقراض از بانک مرکزی و فروش اوراق مواجه نشود. در این بین به نظر می‌رسد که برخی منابع بیش از 70 درصد محقق خواهد شد. به طور مثال در حوزه مالیات احتمالا تا 110 درصد تحقق درآمدها را تا پایان سال می‌توانیم تجربه کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد 100
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۳۳۷۱ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    چندر غاز افزایش حقوق ها بهانه میارن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان