//
کدخبر: ۳۷۲۲۴ //

تحریم های جدید علیه ایران و روسیه به مشکل برخورد

قانونگذاران آمریکایی گفتند، نمی دانند مصوبه تحریم های جدید علیه ایران و روسیه چه زمانی ممکن است برای رای گیری به صحن علنی مجلس نمایندگان بیاید.

 تحریم های جدید علیه ایران و روسیه به مشکل برخورد
به گزارش فرتاک نیوز،

قانونگذاران آمریکایی گفتند، نمی دانند مصوبه تحریم های جدید علیه ایران و روسیه چه زمانی ممکن است برای رای گیری به صحن علنی مجلس نمایندگان بیاید. کاخ سفید هم گفته نگرانی هایی در مورد اقدامات در نظر گرفته شده در این مصوبه دارد.

این مصوبه که دو هفته پیش در سنای آمریکا تقریبا به صورت اجماعی به تصویب رسید، به نظر می رسید که تمایل دولت دونالد ترامپ برای برقراری روابطی دوستانه تر با دولت روسیه را با مشکل مواجه خواهد کرد. مقامات دولت ترامپ وضع تحریم های جدید علیه روسیه در قالب این مصوبه را تقبیح کرده بودند.

یک مقام کاخ سفید گفت، دولت ترامپ احساس می کند برخی از مواد این طرح موجب مداخله در توانایی دولت برای استفاده از ابزار تحریم ها برای تاثیرگذاری بر روسیه خواهد شد.

این مقام کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود افزود: «ممکن است موادی در طرح سنا وجود داشته باشد که به صورت بی سابقه ای بر توانایی خزانه داری امریکا برای بهره بردن از ابزار تحریم ها تاثیر منفی بگذارد و این ریسک را داشته باشد که ائتلاف تحریمی فراآتلانتیکی را به خطر بیاندارد و موجب تضعیف توانایی وزارت امور خارجه برای ارسال این سیگنال معتبر شود که ما تحریم هایمان را با توجه به رفتار روسیه تنظیم خواهیم کرد.»

باب کورکر، سناتور جمهوری خواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنا و از نویسندگان این طرح گفته، امیدوار بود حل مسائل رویه ای این طرح طی یکی دو روز آینده پیش برود.

این طرح که قانون مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران نام دارد و تحریم های جدیدی علیه روسیه را نیز در بر می گیرد، باید در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب برسد؛ جایی که جمهوری خواهان هم حزبی ترامپ اکثریت بیشتری از آن را نسبت به سنا در اختیار دارند. در صورت تصویب در مجلس نمایندگان این مصوبه باید برای تصویب یا وتوی رئیس جمهور به دست ترامپ برسد.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۲۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان