//
کدخبر: ۳۷۱۹۲۴ //
استخراج بیت کوین صنعتی سود آور در قزاقستان؛

قزاقستان سومین استخراج کننده بزرگ بیت کوین

داده‌های مرکز کمبریج تخمین زد که سهم نرخ هش قزاقستان (میانگین ماهانه) ۲۴.۸ اگزاهش در ثانیه (Eh/s) است. در همین حال، ایالات متحده و چین به ترتیب ۷۱ اگزاهش و ۳۹.۶ اگزاهش سهم داشتند.

قزاقستان سومین استخراج کننده بزرگ بیت کوین
به گزارش فرتاک نیوز،

بیش از یک سال است که قزاقستان، این کشور نفت خیز آسیای مرکزی جایگاه خود را به عنوان سومین کشور بزرگ استخراج کننده بیت کوین حفظ کرده است. از ژانویه ۲۰۲۲، قزاقستان ۱۳.۲۲ درصد از کل نرخ هش بیت کوین را به خود اختصاص داده است که دقیقاً پس از ایالات متحده (۳۷.۸۴٪) و چین (۲۱.۱۱٪) قرار گرفته است.

قزاقستان+سومین+استخراج+کننده+بزرگ+بیت+کوین+2

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) که توسط اتحادیه اروپا تأمین مالی می‌شود، بر وابستگی شدید قزاقستان به انرژی‌های تجدیدناپذیر مانند نفت (بیش از ۵۰ درصد)، زغال سنگ (۲۸ درصد) و گاز طبیعی (۱۷ درصد) تأکید کرد.

مطالعه ای در سال ۲۰۲۰ انجام شد که نشان داد: بیشتر زغال سنگ برای تولید برق و گرما استفاده می شود، در حالی که بیشتر نفت توسط مصرف کنندگان نهایی، به ویژه در حمل و نقل جاده ای استفاده می شود.

قزاقستان یکی از اولین کشورهایی بود که از ماینرهای چینی آواره استقبال کرد، زمانی که دولت چین ممنوعیت کلی استخراج و تجارت بیت کوین و کریپتو را اعمال کرد.

چین در سپتامبر ۲۰۲۲ عملیات استخراج را از سر گرفت، اما ممنوعیت موقت ماینینگ موقعیت این کشور را به عنوان بزرگترین مرکز استخراج بیت کوین سلب کرد و از آن زمان ایالات متحده را در صدر قرار داد.

گزارش‌های محلی از قزاقستان نشان می‌دهد که این کشور قصد دارد مکانیزم تبدیل ارزهای دیجیتال به فیات را قانونی کند.

قزاقستان+سومین+استخراج+کننده+بزرگ+بیت+کوین+1

رییس جمهور قاسم جومارت توکایف در سخنرانی در مجمع بین المللی Digital Bridge ۲۰۲۲ دیدگاه خود را برای تبدیل قزاقستان به یک رهبر در زمینه فناوری دیجیتال، اکوسیستم ارزهای دیجیتال و استخراج قانونمند به اشتراک گذاشت.

قاسم جومارت توکایف گفت: ما آماده هستیم تا به جلو برویم. اگر این ابزار مالی تهدیدی برای ما نداشته باشد، مطمئناً آن را به رسمیت می‌شناسیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۱۹۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان