//
کدخبر: ۳۶۹۸۴۳ //

راه های تولید و فروش مواد لبنی در خانه روستا

کسب درآمد مناسب در منازل روستایی به روش های مختلفی امکان پذیر است.

راه های تولید و فروش مواد لبنی در خانه روستا
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از این روش ها تولید و فروش مواد لبنی می باشد. برای راه اندازی کسب و کار با استفاده از مواد لبنی حتما نیاز نیست که خودتان دارای دام باشید بلکه میتوانید از همسایه ها و افراد دیگر موجود در روستا ، شیر را تهیه کرده و مواد لبنی را تولید کنید. اما کدام مواد لبنی مناسب است و چگونه می توان آنها را تولید کرد. 

یک کارگاه لبنی خانگی در روستا : 

بهترین روش برای کسب درآمد، راه اندازی یک کارگاه لبنی کوچک در خانه روستایی می باشد. این کارگاه برای اینکه موازین بهداشتی را رعایت کند نیازمند محیطی خاص می باشد. محیطی که از نظر بهداشتی موازین استاندارد را رعایت کند. 

دیوارهای کاشی کاری شده ، عدم وجود محلی برای ورود الودگی به داخل کارگاه و ... از جمله ی این موازین می باشند.

مورد بسیار مهم دیگر استفاده از دستگاه های مخصوص می باشد. برای تولید موادی همچون کره ، ماست ، خامه و ... از دستگاه های مخصوص استفاده میشود . 

دستگاه های کره گیری : 

یکی از محبوبترین و پرفروشترین مواد لبنی روستایی کره ی محلی می باشد. کره در قدیم توسط دستگاه مشک دستی تولید میشد که زحمت بسیار زیادی داشت. اما امروزه با استفاده از دستگاه کره گیر و بدون هیچگونه زحمتی میتوان در کمتر از 1 ساعت کره محلی درجه یکی را با راندمان بسیار بالایی تولید کرد. 

کره گیرها در انواع بالازن و پایین زن موجود می باشند. نکته بسیار مهم در کره گیرها استفاده از بدنه ای است که امکان زنگ زدگی پایینی داشته باشد. اسیتل نگیر و آلومینیوم برای کره گیرها گزینه ای مناسب می باشند.

انتخاب و خرید انواع کره گیر بستگی به میزان کره گیری روزانه و همینطور میزان هزینه کرد اولیه می باشد. برای مثال کره گیرهای مخصوص کارگاهی بالازن وجود دارند که به دلیل کیفیت ساخت بالا و همینطور بدنه ی قدرتمند بازدهی بسیار بالایی را برای کاربر فراهم میکنند.

دستگاه های خامه گیری :

خامه از دیگر محصولات پر طرفدار لبنیاتی است. استفاده از دستگاه خامه گیر بخصوص برای افرادی که قصد تولید ماست دارند بسیار مهم می باشد چرا که تولید ماست های کم چرب منوط به استفاده از شیرکم چرب است. شیر نیز در صورتی کم چرب میشود که چربی گیری در آن صورت گیرد. چربی گیری توسط دستگاهی به نام خامه گیر انجام میگیرد . این دستگاه به وسیله ی سیستم برقی و چرخش بسیار سریع پیاله های خود، شرایط را برای جداسازی قطرات چربی شیر فراهم میکند و چربی سریعا از شیر جدا میشود.

میتوان گفت که خرید خامه گیرهای eig shop گزینه ای بسیار مناسب برای شروع کسب و کار تولید مواد لبنی در خانه های روستایی می باشد.

دستگاه های ماست بند : 

تولید ماست محلی از دیرباز عمومیت بسیار بالایی داشته است. علاوه بر عمومیت بالا ، استفاده از این نوع ماست ها بین مردم نیز بسیار محبوب می باشد ، چرا که چربی ان برخلاف ماست های محلی بیش از حد گرفته نمیشود و لذت ماست واقعی و خوشطعم را میتوان چشید.

ماست

اما در صورتی که نیاز به تولید ماست به مقدار زیادی را داشته باشید، باید از دستگاه هایی مخصوص استفاده کنید. این دستگاه ها که به آنها ماست بند می گویند در محیطی کاملا بهداشتی امکان فراهم کردن دمای مناسب برای تهیه ماست را دارند. 

از این رو سرعت تولید ماست و کیفیت آن بسیار افزایش می یابد چرا که دما به صورت یکنواحتی به ماست می رسد و محصول تولید کیفیت بالایی خواهد داشت.

نگهداری از شیرها به وسیله شیر سردکن : 

زمانی که شیر به کارگاه یا خانه میرسد، باید دمای آن به گونه ای تنظیم شود که فساد در شیر اتفاق نیفتد. بدین منظور باید شیر در داخل محیطی خنک قرار گیرد. استفاده از یخچال میتواند مفید باشد ولی به شرطی که میزان شیر کم باشد. هر چقدر که شیر بیشتر شود نیاز به استفاده از وسیله ای بزرگتر احساس خواهد شد.

یکی از مواردی که در این بین وجود دارد استفاده از دستگاهی به نام شیرسردکن می باشد. این نوع از دستگاه ها در وحلهی اول با سیستم خنک کننده ای که دارند ، دمای مناسب برای شیر را تنظیم می کنند. 

در وحله ی دوم با همزنی منظم شرایطی را ایجاد میکنند که از ته نشینی شیر جلوگیری کرده و در نتیجه در کیفیت شیر تولیدی مشکلی پیش نیاید. 

خرید انواع شیرسردکن براساس ظرفیت دستگاه ، میزان خنک کنندگی و تنظیم آن، سیستم تخلیه و ... صورت میگیرد. در خرید و استفاده از این دستگاه ها باید توجه کنید که حداکثر میزان رعایت بهداشت صورت گیرد. از این رو بهترین کار استفاده از دستگاه هایی با جنس استیل 304 و نگیر می باشد.که کاملا ضدزنگ بوده و امکان زنگ زدگی در انها وجود ندارد.

پیدا کردن بازار فروش : 

برای فروش اصولی مواد لبنی باید پیش از تولید مواد مشتری مورد نظر را پیدا کنید. دلیل اصلی طول عمر کم مواد لبنی می باشد که میتواند سبب فساد در مواد و در نتیجه ایجاد زیان برای تولید کننده باشد. 

پیش از اقدام به تولید به فروشگاه های موجود در مناطق مختلف سر زده و بازاریابی مناسب را انجام دهید و سپس اقدام به تولید مواد کنید. در ابتدا بهتر است که قیمت را پایین نگهدارید تا امکان فروش سریع مواد را داشته باشید. 

افزایش بازدهی تولید مواد لبنی : 

پس از پیدا کردن بازار هدف و ارائه ی چندماهه ی محصولات به بازار ، در صورتی که نیازمند افزایش درآمد خود باشید می توانید از ابزارهایی مدرن تر در مراحل مختلف تولید مواد لبنی استفاده کنید. برای مثال در صورتی که از دام های خود شیردوشی انجام میدهید، استفاده از شیردوش ها می تواند سرعت تولید مواد لبنی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. 

همچنین استفاده از شیرسردکن های مدرن تر ، استفاده از بیدون ها یا بهتر از آنها تانک های حمل شیر مدرن ، استفاده از کره گیرهای بزرگتر و مدرن تر ، خامه گیرهایی با تعداد پیاله ی بیشتر و ... از جمله مورادی می باشند که میتوانند نسبت به بهبود شرایط تولید و افزایش سودآوری بسیار موثر باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۹۸۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان