//
کدخبر: ۳۶۸۶۲۵ //

قیمت خودرو در هفته پایانی شهریور / کاهش ۱۰ میلیونی قیمت تارا و افزایش ۵ میلیونی قیمت کوییک

هفته پایانی شهریور در حالی به پایان رسید که بیش تر خودروهای پرتقاضای داخلی افزایش قیمت اندک یا ثبات را تجربه کردند. قیمت پژو پارس دوباره صعود را تجربه کرد و قیمت کوییک R پس از کاهش هفته های گذشته افزایش ۵ میلیونی را ثبت کرد. در این میان قیمت تارا و قیمت تیبا،‌ کاهشی بودند.

قیمت خودرو در هفته پایانی شهریور / کاهش ۱۰ میلیونی قیمت تارا و افزایش ۵ میلیونی قیمت کوییک
به گزارش فرتاک نیوز،

هفته پایانی تابستان هم به پایان رسید و  بازار خودرو  همچنان در رکود تورمی به سر می برد؛ با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار،‌ تقاضای مصرفی به شدت کاهش پیدا کرده است و این موضوع خود را بازار آزاد خودرو به وضوح نشان می دهد. از سوی دیگر،‌ هر چند  قیمت خودرو  به ویژه محصولات ایران خودرو روند افزایشی داشته است اما نگاهی به تغییرات قیمت خودرو در ۶ ماهه نخست سال نشان می دهد که میزان افزایش  قیمت خودرو  کم تر از تورم و حتی  قیمت دلار  بوده است. موضوعی که نشان از عمق رکود حاکم بر بازار خودرو دارد. البته باید توجه داشت تقاضا میلیونی برای خرید خودرو در  سامانه یکپارچه  و به ویژه  قرعه کشی ایران خودرو  ناشی از اختلاف قیمت بازار و قیمت کارخانه بوده و بیش تر از جنس تقاضا سوداگرانه است و نمی توان این موضوع را دال بر عدم تضیف تقاضا بازار دانست.

نگاهی به روند قیمت خودروها در هفته پایانی شهریور نشان می دهد که  قیمت ایران خودرو  بیش ترین افزایش را داشته و  قیمت سایپا  بیش تر بدون تغییر بود.

قیمت ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲  که پس از خروج از کانال ۳۰۰ میلیون تومانی تا قیمت ۲۹۶ میلیون تومان هم پایین آمد از اواسط هفته با شروع روند افزایشی تا آخر هفته مجددا به ۳۰۰ میلیون تومان رسید.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما که به عنوان رکورددار بیشترین افزایش قیمت در طی ۶ ماه اول سال شناخته می شود، این هفته هم مطابق روند هفته های گذشته تغییری در قیمت خود نداشت و ۵۹۰ میلیون تومان معامله شد.

 
 

قیمت پژو ۲۰۷ دنده دستی با یک میلیون تومان افزایش همراه بود و در آخر این هفته ۴۰۴ میلیون تومان قیمت خورد. لازم به ذکر است این خودرو در ۶ ماهه ابتدایی سال ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت به ثبت رسانده است.

قیمت پژو ۴۰۵ ‌SLX با افزایش ۴ میلیون تومانی رکورددار افزایش قیمت هفتگی بود. قیمت این خودرو با این افزایش به ۳۳۷ میلیون تومان رسید.

قیمت پژو پارس LX و قیمت پژو پارس XU7 به ترتیب با افزایش های ۲ و یک میلیون تومانی همراه بودند.

قیمت تارا در نسخه دنده ای با ۱۰ میلیون تومان کاهش همراه بود و به ۴۳۲ میلیون تومان رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۸۶۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان