//
کدخبر: ۳۶۷۱۵۸ //

کاهش شدید شانس برنده شدن در لاتاری خودرو

با کاهشی جدی ظرفیت خودروهای عرضه شده در جدیدترین قرعه‌کشی خودرو و رکورد زدن تعداد ثبت‌نام‌کنندگان، شانس برد به تنها ۰.۳ درصد رسید.

کاهش شدید شانس برنده شدن در لاتاری خودرو
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز ثبت‌نام در سومین دور قرعه‌کشی خودرو در سامانه یکپارچه به پایان رسید و ۶ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۳۸۴ نفر برای خرید خودرو از این سامانه ثبت‌نام کردند. در حالی که تعداد خودروهای عرضه شده در این مرحله از قرعه‌کشی نسبت به مرحله قبل حدودا نصف شده و تنها ۶۰ هزار خودرو بود، تعداد متقاضیان افزایش یافت. بنابراین، شانس برنده شدن خودرو برای هر یک متقاضیان به ۰.۹ درصد کاهش یافت.

اما با توجه به آنکه نیمی از ظرفیت ۶۰ هزار خودرو (معادل ۳۰ هزار خودرو) مذکور مربوط به طرح جوانی جمعیت و ۲۰ درصد آن (۱۲ هزار خودرو) برای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در نظر گرفته شده بود، شانس برنده شدن متقاضیان عادی در قرعه کشی خودرو حتی از رقم ۰.۹ درصد هم کمتر شده و به ۰.۳ درصد می‌رسد.

از میان نزدیک به ۷ میلیون متقاضی، ۳۶۴ هزار و ۸۳ نفر (معادل ۵.۴ درصد) متقاضی طرح جوانی جمعیت و ۱۲۴ هزار و ۵۶۹ نفر (معادل ۱.۹ درصد) متقاضی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بودند.

طبق اعلام قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل خروج محصولات سایپا (به جز ساینا S) از قرعه‌کشی، تنها ۱.۲ درصد از نام‌نویسی‌ها به متقاضیان شرکت سایپا اختصاص داشت و بیش از ۹۷ درصد آن برای محصولات ایران خودرو بود. ایران خودرو در سومین مرحله از تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه در فروش فوق‌العاده خود شش محصول پژو ۲۰۶ تیپ ۲، رانا پلاس سقف شیشه‌ای و گیربکس ۶ سرعته، سورن پلاس جدید، پارس سال با موتور XUTP، پارس TUS و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک و در پیش فروش ۴ محصول تارا دستی، تارا اتوماتیک، دنا پلاس توربو شارژ دستی و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک را عرضه کرد. گروه خودروسازی سایپا هم فروش فوق‌العاده ۵ محصول کوییک اس، ساینا اس، کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک، کوییک آر و کوییک آر با گیربکس اتوماتیک با موعد تحویل ۹۰ روزه را آغاز می‌کند و این ثبت‌نام تا تکمیل ظرفیت محصولات از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ادامه خواهد داشت.

 

رشد آرام قیمت‌ها در بازار راکد خودرو

بازار خودرو در عین حفظ شرایط رکودی افزایش تدریجی و اندک قیمت‌ها را تجربه می‌کند. امروز شاخص کل قیمت خودروی بورسان ۰.۱ درصد افزایش داشت که برآیندی از رشد ۰.۳ درصدی شاخص قیمت خودروهای چینی و افت ۰.۱ درصدی شاخص قیمت خودروهای داخلی بود.

خودروهای داخلی با بیشترین تغییر قیمت امروز عبارت بودند از:

۱- پراید ۱۵۱ با یک میلیون تومان یا ۰.۶ درصد افت به ۱۷۵ میلیون تومان رسید.

۲- تیبا ۲، رانا پلاس و ساینا EX هر سه ۵۰۰ هزار تومان معادل ۰.۱۷ درصد افت داشتند.

 خودروهای چینی با بیشترین تغییر قیمت نیز عبارت بودند از:

۱- ام‌وی‌ام X33 S که ۱۰ میلیون تومان معادل ۱.۵ درصد رشد را تجربه کرد و به ۶۸۰ میلیون تومان رسید.

۲- کی‌ام‌سی T8 با ۱۰ میلیون تومان (۰.۹ درصد) افزایش قیمت، یک میلیارد و ۱۶۰ تومان معامله شد.

۳- در سوی مقابل، چری تیگو ۷ با ۱۰ میلیون تومان (۰.۹ درصد) کاهش قیمت، به یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۷۱۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان