//
کدخبر: ۳۶۷۰۹۸ //

شاخص بورس همچنان منفی

شاخص کل بورس تهران امروز (یکشنبه، ۲۰ شهریورماه) با ۶ هزار و ۷۰۲ واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۹۰ هزار واحدی ایستاد.

شاخص بورس همچنان منفی
به گزارش فرتاک نیوز،

شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۵۴۵ واحد کاهش به ۴۰۳ هزار و ۲۴ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۵۲۲ واحد افت به ۲۴۱ هزار و ۶۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول، چهار هزار و ۹۳۶ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۳ هزار و ۴۰۳ واحد کاهش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ۲۱۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۶ هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۲۸ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۹۰ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۸۶ واحد، تامین سرمایه ملت (تملت) با ۷۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۱ واحد و ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس) با ۶۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۹۱۱ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۵۹۵ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۲۷ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۴۱۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۳۴۸ واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۲۷۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، انتقال داده‌های آسیا تک (آسیاتک)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و دشت مرغاب (غدشت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۴۸ میلیون و ۶۹۸ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۰۶ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۸۷۴ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۷۲ هزار و ۷۴۲ نوبت بود.

ریل پرداز نو آفرین (حآفرین)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم)، کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت (زکشت) و پالایش نفت شیراز (شراز) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند و سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بهمن دیزل (خدیزل)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و پلیمر آریا ساسول(آریا) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۷۰۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان