//
کدخبر: ۳۶۶۹۵۱ //

چه زمانی خودروهای وارداتی به ایران می رسند؟

اگر تمام شرایط واردات خودرو به خوبی انجام شود این خودروها در آذرماه وارد بازار کشور می‌شود.

چه زمانی خودروهای وارداتی به ایران می رسند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

امید قالیباف در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: بر اساس آیین نامه واردات، شرکت‌های مشمول واردات خودرو باید تقاضای خود را تا ۱۹ شهریور ماه به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه دهند.

وی افزود: بر این اساس تقاضاهای ارائه شده از سوی شرکت‌های متقاضی، توسط وزارت صمت تا آخر شهریور ماه بررسی و در ابتدای مهرماه نیز مشخص می شود که کدام شرکت ها واجد شرایط واردات خودرو هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای مهرماه شرکت های واردکننده مشمول می دانند که می توانند خودرو وارد کنند، گفت: ضمن اینکه قبل از این نیز این شرکت ها مذاکرات ‌شان را با شرکت های خودروساز دنیا آغاز کرده اند.

قالیباف با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه امکان واردات خودرو وجود دارد، افزود: اما شرکت واردکننده باید ثبت سفارش کند و مراحل تخصیص و تامین ارز را طی کند.

وی افزود: پس از مرحله تایید شرکت‌های واردکننده و اعلام اسامی شرکت های مشمول واردات خودرو دیگر وزارت صمت مسئولیتی ندارد و مراحل دیگر در بانک مرکزی، گمرک و … باید پیگیری شود.

محصولات شیائومی با بهترین قیمت | فروشگاه جانبی

محصولات شیائومی با بهترین قیمت | فروشگاه جانبی

وی اظهار داشت: بانک مرکزی باید ارز مورد نیاز واردکننده را تامین کنند و پس از آن نیز مراحل واردات خودرو انجام و در نهایت نیز خودروی وارداتی باید از گمرکات ترخیص و سپس به روش های مذکور در آئین نامه باید عرضه شود که براین اساس فکر می کنم که اگر تمام شرایط به خوبی انجام شود در آذرماه خودروهای وارداتی وارد بازار می شود.

هفته گذشته همچنین سخنگوی وزارت صنعت درباره طراحی سه روش در آیین نامه برای واردات خودروهای خارجی گفت: یک روش آن واردات ۷۰ هزار دستگاه است که در دستور کار است و قیمت آن بین ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو تعیین شده است روش دیگر واردات خودروی خارجی، برای مناطق آزاد و آن واردات خودروی برقی است که در حال انجام است ضمن اینکه سازمان مناطق آزاد هم مشتاق و پرطرفدار این طرح است.

وی اضافه کرد: روش سوم هم روش سرمایه گذاری و برای افرادی است که مایلند در ایران خط تولید یک خودروی خارجی را راه اندازی کنند ضمن اینکه برای این متقاضیان، مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است البته متقاضیان باید مجوز از سازمان سرمایه گذاری خارجی وزارت اقتصاد بگیرند، زیرا بحث سرمایه گذاری است.

قالیباف گفت: مشوق پیش بینی شده این است که هزینه‌های ریالی در ایران مثل خرید زمین، سوله و تجهیزات و ماشین آلات را بتوانند با واردات خودرو و فروش آن تامین کنند که این خودروها مازاد بر آن ۷۰ هزار دستگاه خودرویی است که در روش اول قرار است وارد شود؛ بنابراین هر کدام از این سه روش، فعال و هر کدام با ساز و کار خودش در حال انجام است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۶۹۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان