//
کدخبر: ۳۶۶۹۴۴ //

مبارزه شدید با افزایش قیمت گوشت

نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.

مبارزه شدید با افزایش قیمت گوشت
به گزارش فرتاک نیوز،

ما در این بخش تلاش داریم اخبار و گزارش‌های اقتصادی را به گونه‌ای به تصویر بکشیم تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.« اقتصادنیوز » از آبان 1399 هر روز اقدام به انتشار اخبار و گزارش‌های اقتصادی همان روز سال‌های 1350، 1360، 1370، 1380 و 1390 کرد.

19 شهریور 1352؛ مبارزه شدید با افزایش قیمت گوشت

با اجرای یک سلسله اقدامات حاد و قطع دست واسطه‌ها، قیمت عرضه گوشت به مردم که در حال حاضر در اغلب قصابی‌ها افزایش یافته است، پایین خواهد آمد و به قیمت‌های اعلام‌شده دولتی نزدیک خواهد شد.

برای اجرای این برنامه وزارت کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان گوشت کشور، اتاق اصناف و شهرداری تهران همکاری همه‌جانبه خواهند داشت.

یک مقام سازمان گوشت اعلام کرد: اولین قدم مهم و موثر برای مبارزه با افزایش قیمت گوشت طرد کلیه دلال‌ها از میدان دام است و دستور داده شد قوای انتظامی مانع ورود دلال‌ها به میدان دام شوند.

از طرف دیگر با بهره‌برداری از تاسیسات جدید میدان دام، دامداران می‌توانند تا موقع کشتار مجموعا 15 هزار راس دام خود را مجانی در میدان دام نگهداری کنند و خود نیز در خوابگاه مجهز میدان تا هنگام تصفیه حساب مجانا توقف کنند.

اقدام دیگر در مبارزه با افزایش قیمت گوشت، تعطیلی کاروانسراهای اطراف میدان دام است که علاوه‌بر آنکه مرکزی برای شیوع بیماری‌های حیوانی و دامی به شمار می‌رفتند، عامل مهمی نیز در جهت گران کردن گوشت بودند.

این مقام در پایان گفت: با اجرای برنامه جدید و به‌خصوص کنترل وسیع اتاق اصناف بر روی قصابی‌ها، قریب 30 درصد درآمد دامداران افزایش خواهد یافت و در عین حال قیمت گوشت در قصابی‌ها به حدود قیمت‌های شهرداری تقلیل می‌یابد.

19 شهریور 1392؛ تصمیمات جدید دولت برای تنظیم بازار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه وزارتخانه‌ برای تنظیم بازار تخم‌مرغ گفت: براساس این دستور، قرار است تعرفه واردات تخم‌مرغ صفر و صادرات آن ممنوع شود.

حسن رادمرد (که تا عصر دیروز سمت معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت را عهده‌دار بود) با اشاره به تشکیل کارگروه کنترل بازار با محوریت تنظیم بازار تخم مرغ افزود: این جلسه با حضور تمام تشکل‌ها و فعالان حوزه تخم‌مرغ برگزار می‌شود تا در رابطه با صادرات، قیمت‌گذاری و واردات تخم‌مرغ تصمیمات مهمی اتخاذ شود.

وی افزود: بر این اساس، قرار است با تصمیم دولت تعرفه واردات تخم‌مرغ صفر شود تا بخش خصوصی و کارخانه‌هایی که مصرف‌کننده این کالاها هستند بتوانند نیاز خود را از خارج کشور تامین و تقاضای عمده خود را از بازار خارج کنند.

وی همچنین با اشاره به قیمت‌گذاری تخم‌مرغ گفت: در جلسه دیروز ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو تخم‌مرغ 4250 تومان اعلام شد.

به گفته وی، این قیمت در جلسه دیروز ستاد تنظیم بازار مورد توافق قرار گرفت و با تایید وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ می‌شود:

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار نیز از اختصاص 200 هزار تن نهاده برای تولید مرغ گوشتی، مرغ مادر و مرغ تخم‌گذار ازسوی شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد.

تلاش دولت برای تنظیم بازار و کاهش قیمت تخم‌مرغ در حالی است که موج گرانی‌ها به کره نیز رسیده است.

دبیر انجمن صنایع لبنی از حذف ناگهانی ارز مرجع واردات کره خبر داده است و می‌گوید: با تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت اختصاص دلار مرجع 1226 تومانی به واردات کره حذف و ترخیص کره‌های وارداتی با دلار 2470 تا 2480 تومان انجام خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۶۹۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان