//
کدخبر: ۳۶۶۵۵۱ //

رشد ۳۳ درصدی صادرات از گمرکات مازندران

مجموع تجارت خارجی گمرکات مازندران در پنج ماهه نخست سال‌جاری به یک میلیون و 280 هزار تن به ارزش 604 میلیون دلار رسید.

رشد 33 درصدی صادرات از گمرکات مازندران
به گزارش فرتاک نیوز،

 عسکر نیک‌نفس سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صادرات کالاهای غیرنفتی در این مدت ۴۷۲ هزار تن به ارزش ۱۱۹ میلیون و ۸۰۵ هزار دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۸درصد و از لحاظ ارزش ۳۳ درصد افزایش داشت. 

وی افزود: در پنج ماهه نخست سال‌جاری همچنین ۸۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۸۵ میلیون و ۳۰ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران پنج مقصد اول کالاهای صادراتی گمرکات مازندران را روسیه با ۱۸۱ هزارتن به ارزش ۹ میلیون و ۹۰۵ هزار دلار، قزاقستان با ۱۳۷ هزار تن کالابه ارزش ۸ میلیون و ۴۶۸ هزار دلار ،ترکمنستان با ۶۸ هزار تن به ارزش ۱۰میلیون و۳۳۱دلار، عراق با ۵۳ هزار تن به ارزش ۵۹ میلیون و ۴۶ هزاردلار و ترکیه با ۵ هزار تن به ارزش ۴ میلیون ۴۶۳ هزار دلار برشمرد.

وی گفت: ۱۰ قلم عمده صادراتی گمرکات مازندران را در این مدت سیمان، مواد معدنی، فرآورده های لبنی، چوب و اشیا چوبی، موادپلاستیکی، کاغذ، فرآورده های گوناگون خوراکی، فلزات معمولی، آب میوه و پوره تشکیل می‌دهند.

وی همچنین پنج کشور عمده مبدأ واردات کالا از گمرکات مازندران را امارات متحده عربی با ۳۱۱ هزار و ۴۰۹ تن به ارزش ۱۶۰ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار، ترکیه با ۱۶۸ هزار و ۴۳۵ تن به ارزش ۱۸۰ میلیون و ۳۹۶هزار دلار، روسیه ۱۲۱ هزار و ۶۱۳ تن به ارزش ۵۰ میلیون و ۳۱۴ هزار دلار، قزاقستان با ۹۷ هزار تن به ارزش ۳۶ میلیون دلار و سوئیس با ۴۲ هزار تن به ارزش ۱۵ میلیون دلار اعلام کرد.

نیک‌نفس گفت: ۱۰ قلم عمده کالاهای وارداتی گمرکات مازندران در ۵ ماهه۱۴۰۰ شامل ذرت دامی، جو دامی، گندم، چربی ها و روغن های حیوانی ونباتی، کک نفتی، چوب، کاغذ، روغن پایه،زغال سنگ و ماشین آلات و اجزاء آن می باشد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران با اشاره به رشد ۱۸۰ درصدی درآمد کسب شده گمرکات مازندران با احتساب ضمانت نامه از تجارت خارجی گفت: درآمد گمرکات مازندران طی مدت یاد شده از ۵هزار ۷۸۱ میلیارد و ۹۲۷ میلیون ریال گذشت.

نیک‌نفس با اشاره به تداوم رشد ترانزیت خارجی کالا از گمرکات استان مازندران، اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال‌جاری ۱۲۹ هزار تن کالا به ارزش ۱۴۳ میلیون دلار از خاک مازندران ترانزیت خارجی شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵۵ درصد رشدارزشی را نشان می‌دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۶۵۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان