//
کدخبر: ۳۶۳۴۴ //
در ادامه افت بازار بورس

افت ۷‌ درصدی ارزش معاملات فرابورس در آخرین ماه بهار

ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران در آخرین ماه بهار امسال با ۷ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

افت ۷‌ درصدی ارزش معاملات فرابورس در آخرین ماه بهار
به گزارش فرتاک نیوز،

مروری بر دادوستدهای آخرین ماه بهار امسال در بازارهای فرابورس ایران نشان می دهد حجم مبادلات فرابورس در مدت 21 روز معاملاتی با 13 درصد افزایش، ارزش معاملات با 7 درصد کاهش و نوبتهای معاملات با 13 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

بر این اساس در خردادماه امسال جابه‌جایی 11 هزار و 618 میلیون ورقه به ارزش 34 هزار و 484 میلیارد ریال در بازارهای 9 ‌گانه فرابورس ایران انجام شده که این حجم از دادوستدها در 657 هزار دفعه معاملاتی صورت گرفته است.

در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران هم 3 هزار و 109 میلیون سهم به ارزش 9 هزار و 191 میلیارد ریال در این مدت دست به دست شد که این رقم معادل بیش از یک‌ چهارم از حجم و ارزش کل دادوستدهای خردادماه است. همچنین حجم و ارزش مبادلاتی بازار اول نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته و حجم معاملات در بازار دوم افزایش 17 درصدی را رقم زده است.

افزون بر این؛ رصد تابلوهای معاملاتی بازار پایه نیز در ماهی که گذشت نشان‌دهنده رشد چشم‌گیر حجم و ارزش مبادلاتی در این بازار است به گونه‌ای که افزایش بیش از 50 درصدی حجم و رشد بیش از 100 درصدی ارزش مبادلات در این بازار به ثبت رسیده است تا بدین ترتیب تغییر مالکیت 6 هزار و 774 میلیون سهم به ارزش 9 هزار و 119 میلیارد ریال در تابلوهای پایه الف، پایه ب و پایه ج در سومین ماه سال 96 صورت گرفت.

در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس نیز در آخرین ماه بهار امسال دادوستد 85 میلیون ورقه بهادار بین خریداران و فروشندگان انجام گرفت که ارزشی معادل 14 هزار و 601 میلیارد ریال را رقم زد. این حجم و ارزش معاملاتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 44 و 9 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین در ماهی که گذشت در بازار ابزارهای نوین مالی اوراق بدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق گواهی تسهیلات مسکن به ترتیب جایگاه‌های نخست تا سوم را به خود اختصاص دادند.

این گزارش می افزاید: شاخص کل فرابورس ایران نیز در حالی در خردادماه نسبت به روز پایانی ماه گذشته با افت مواجه شد که بازدهی آن از ابتدای سال همچنان بیش از 3 درصد را نشان می‌دهد.

این در حالی است که در ماهی که گذشت گروه انبوه‌سازی بیشترین سهم از ارزش کل معاملات خرد اردیبهشت‌ماه را در اختیار گرفت و فلزات اساسی در جایگاه دوم، گروه فلزات اساسی با 17 درصد از سهم کل در صدر جدول ارزش معاملات خرد بازار سهام (شامل بازارهای اول، دوم، پایه، اختیار معامله و خریدوفروش و SME) و اختیار سهام به تفکیک گروه صنعت قرار گرفت.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان