//
کدخبر: ۳۶۱۶۷۳ //

پیش بینی بورس امروز ۹ مرداد ۱۴۰۱

معاملات دیروز بورس سه روند متفاوت داشت، بازار در یک سوم ابتدایی رشد کرد، در میانه بازار با ثبات بود و در یک ساعت پایانی نزول کرد.

پیش بینی بورس امروز 9 مرداد 1401
به گزارش فرتاک نیوز،

دیروز شاخص‌های بازار سه جهت گیری متفاوت را در بازار نشان دادند. به نظر می‌رسد سهامداران میان روندهای متضاد دچار عدم قطعیت بالایی هستند.

بازار صعودی می شود یا نزولی؟

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز گذشته شاخص کل بورس باز هم نزول کرد. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 9 مرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. دیروز شاخص کل ریزش 2 هزار و 795 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 2 هزار و 249 واحد افت کرد. شاخص کل فرابورس نیز 19 واحد بالا آمد.

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 153 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 465 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 25 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 75 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت نورد آلومینیوم (فنوال)، شرکت واسپاری ملت (ولملت) و شرکت معادن بافق (کبافق) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ پالایش نفت شیراز (شراز)، شرکت صنعت روی زنگان (زنگان) و شرکت مبین وان کیش (اوان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای شبریز (شرکت پالایش نفت تبریز)، ملت (شرکت بیمه ملت) و ورنا (شرکت سرمایه گذاری رنا) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سیمان لار سبزوار (سبزوا)، شرکت داروسازی آوه سینا (داوه) و شرکت بیمه دی (ودی) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در پایان معاملات روز شنبه بازار با مازاد عرضه‌ی 90 میلیارد تومانی بسته شد. ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و 52 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 85 درصد افت کرد و در رقم 3.5 میلیارد تومان ایستاد.

بیشترین تقاضاها

در روز یکشنبه نماد زنگان (شرکت صنعت روی زنگان) با صف‌ خرید 1.6 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از زنگان، نمادهای قلرست (شرکت قند لرستان) و مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین عرضه‌ها

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) تعلق داشت که ارزش آن 12 میلیارد تومان بود. پس از خگستر، نمادهای ورنا، سصفها، تکنو و حپترو بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس امروز

روز شنبه شاخص‌های کل و هم وزن بورس افت کردند اما شاخص فرابورس اندکی رشد کرد. دیروز نزول شاخص هم وزن بیشتر بود و نیم درصد افت کرد.

نمادهای شبریز، خودرو، شبندر، حکشتی، خساپا، شتران، وتجارت، وامید، خگستر، کالا، وبملت، خبهمن، کویر، ونوین، وساپا و کگل نمادهای بزرگ بورس بودند که موجب افت شاخص کل شدند.

دیروز خروج پول حقیقی از بورس تداوم داشت و رقم آن بیشتر از روز چهارشنبه بود، نمادهای شپنا، دی، شستا، وبملت، وساپا، شبندر، حکشتی، فجام، فارس، تفارس، شتران و خگستر بیشترین خروج پول را داشتند. تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار سی و یکمین روز متوالی را ثبت کرد و ارزش سرمایه حقیقی خروجی دیروز به 287 میلیارد تومان رسید.

از سوی دیگر ارزش معاملات خرد سهام بهبود یافت و به 2 هزار و 351 میلیارد تومان رسید. و ارزش صف‌های فروش پایانی –نسبت به روز چهارشنبه- رشد 300 درصدی داشت.

معاملات دیروز سه روند متفاوت داشت، بازار در یک سوم ابتدایی رشد کرد، در میانه بازار با ثبات بود و در یک ساعت پایانی نزول کرد.

در یک ساعت ابتدایی تقاضای گروه پتروشیمی و فلزات بالا بود. در کنار این دو، گروه کشاورزی و دامپروری نیز سبزپوش بود. ناظران بازار معتقدند قیمت کامودیتی‌ها و گزارش‌های مالی مثبت موجب بهبود تقاضا شده بود. اما در یک ساعت پایانی بازار عرضه‌ها افزایش یافت و شاهد خروج پول حقیقی نیز بودیم. با توجه به وجود مازاد عرضه در بازار به نظر می‌رسد معاملات امروز با نزول شاخص آغاز شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۶۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان