//
کدخبر: ۳۵۹۶۱۷ //

پیش بینی کمبود مرغ از مردادماه در بازار اهواز

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز با بیان اینکه در چند روز گذشته مرغ ۸ درصد کاهش قیمت داشته است، گفت: آینده بدی برای بازار مرغ در پیش است و از مردادماه با کمبود مرغ مواجه خواهیم شد.


پیش بینی کمبود مرغ از مردادماه در بازار اهواز
به گزارش فرتاک نیوز،

سید اصغر حسینی بهارانچی در گفت ‌و گویی با اشاره به اینکه با کمبود گوشت گوساله مواجه هستیم، اظهار کرد: با وجود اینکه دام آنچنانی در استان وجود ندارد و یکسری افراد سودجو اعلام می‌کنند که دام مازاد دارند به جهت اینکه برای صادرات با آن‌ها همکاری شود و دام خود را صادر کنند.

وی افزود: گوشت گوسفندی به اندازه نیاز در بازار وجود دارد و قیمت آن ثابت و هیچ تغییر قیمتی نداشته است و در بازار با قیمتی نرمال کیلویی ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز با اشاره به نوسانات قیمت مرغ گفت: در چند روز گذشته مرغ ۱۰ درصد افزایش قیمت داشت و به قیمت کیلویی ۵۷ هزار تومان رسید و بعد از چند روز و در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ ۸ درصد کاهش قیمت داشته و به قیمت کیلویی ۵۰ هزار تومان رسید.

حسینی بهارانچی در حال حاضر مرغ کیلویی ۵۰ هزار تومان از مرغدار خریداری و با قیمت کیلویی ۵۳ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود اما آینده بدی برای مرغ در پیش است و از مردادماه با کمبود مرغ مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به علت کمبود مرغ گفت: مرغی که در حال حاضر در بازار عرضه می‌شود همان جوجه‌ریزی اردیبهشت‌ماه است و به اندازه معمول و نرمال جوجه‌ریزی انجام نشده است.

حسینی بهارانچی با بیان اینکه قیمت ماهی مشخص نیست و توسط فروشنده تعیین می‌شود، افزود: قیمت تخم‌مرغ نیز هیچ تغییری نکرده است و به همان قیمت سابق خود یعنی دانه‌ای ۳هزار تومان به فروش می‌رسد.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز با اشاره به اینکه بازار راکد است، عنوان کرد: توان خرید مردم بسیار پایین آمده و تقاضا و خرید مرغ حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهشی بوده است.

وی با اشاره به کشتار غیرمجاز گوشت، مرغ و تخلفاتی که در این زمینه انجام می‌شود، اظهار کرد: تخلفاتی در خصوص عرضه غیرمجاز گوشت قرمز به خصوص در مناطقی مانند زرگان و ... . همچنین عرضه غیرمجاز مرغ وجود دارد که در این زمینه مرغ را به صورت بدون استخوان و یا تقسیم مرغ به سینه و ران عرضه می‌کنند و خریداران بدون در نظر گرفتن بیماری‌های احتمالی مثل تب کریمه کنگو و ... آن را خریداری می‌کنند و به جهت تقاضا و روی‌آوردن مردم به عرضه این چنینی گوشت و مرغ به دلیل ارزان‌تر بودن، توانایی برخورد با آن‌ها را نداریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۶۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان