//
کدخبر: ۳۵۹۵۰۸ //

حساب چه کسانی پرپول خواهد شد؟عیدانه جدید دولت برای مردم در عید غدیر؟

به نظر می‌رسد که برخی به دلیل پرداخت سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در هفته آتی، به شایعه پرداخت یارانه و عیدی غدیر دامن زده‌اند.

حساب چه کسانی پرپول خواهد شد؟عیدانه جدید دولت برای مردم در عید غدیر؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 پس از ادعای پرداخت یارانه عید قربان از سوی دولت، حالا برخی کاربران و رسانه‌های داخلی شایعه واریز یارانه و عیدی غدیر ۱۴۰۱ را مطرح کرده اند. این ادعا در شرایطی مطرح می‌شود که دولت تاکنون چیزی در مورد یارانه غدیر و پرداخت یارانه جدید مطرح نکرده است.

در واقع شایعه پرداخت عیدی قربان به دلیل همزمانی این عید با زمان معمول پرداخت یارانه ماهانه از سوی دولت به وجود آمد. حالا هم به نظر می‌رسد که برخی به دلیل پرداخت سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در هفته آتی، به شایعه پرداخت یارانه و عیدی غدیر دامن زده اند. اما این موضوع صحت ندارد.

سود سهام عدالت جاماندگان چقدر است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که دارندگان برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی سود مالی سال ۱۳۹۸ را به مبلغ ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ دریافت کردند. این سود برای سال مالی ۱۳۹۹ به ۵۵۰ تا یک میلیون تومان رسید که بخش اعظم سهام داران آن را دریافت کردند.

در حال حاضر نیز جاماندگان قرار است تا پایان تیر ماه جاری بین ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت کنند. البته میزان دریافت سود سهام عدالت این گروه بستگی به برگه سهام عدالت آن‌ها دارد.

در صورتی که سهامدار سود سال مالی ۱۳۹۸ را دریافت نکرده باشد، برای برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و برای برگه یک میلیون تومانی مبلغ ۴۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد. برای سال مالی ۱۳۹۹ نیز واریز این سود به ترتیب ۵۵۰ هزار تومان و یک میلیون تومان خواهد بود.

اگر هم این سهامدار سود هر دو سال مالی را دریافت نکرده باشد و برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در دست داشته باشد، احتمالا حدود ۷۵۰ هزار تومان به حساب اش واریز می‌شود. دارندگان برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی نیز احتمالا حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافتی خواهند داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۵۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان