//
کدخبر: ۳۵۹۳۹۰ //

خبر فوری برای متقاضیان ثبت نام خودرو/ اعلام زمان مرحله دوم ثبت نام در سامانه یکپارچه

معاون صنایع حمل‌ونقل وزیر صمت گفت: با برطرف‌شدن ایرادهای امنیتی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، دور دوم ثبت‌نام آخر تیرماه انجام می‌شود.

خبر فوری برای متقاضیان ثبت نام خودرو/ اعلام زمان مرحله دوم ثبت نام در سامانه یکپارچه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از صداوسیما، منوچهر منطقی اظهار کرد: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو معایبی داشت که برطرف شد، اما مهم‌ترین مزیت آن ملاکی برای ظرفیت محصولات خودروسازان بود.

وی با اشاره به حذف تدریجی قرعه‌کشی گفت: مثلاً اگر برای یک محصول هزار خودرو تولید شده باشد، اما ۶۰ هزار درخواست داشته باشد، آن محصول در سامانه باقی می‌ماند و اگر برای محصولی ۲۰ هزار خودرو تولید شده بود، اما در ثبت‌نام تنها ۱۹ هزار متقاضی داشت این قابلیت وجود دارد که خودرو از سامانه خارج شود.

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در دور نخست قرعه‌کشی سامانه یکپارچه، از ۱۱۵ نوع عرضه خودرو ۵۵ نوع از خودروها یعنی ۴۸ درصد خودروها بدون قرعه‌کشی به خریدار تعلق گرفت و حالا در قرعه‌کشی آخر تیرماه این خودروها را در سامانه نخواهید دید.

وی ادامه داد: با ادامه این روند اگر دو دور دیگر قرعه‌کشی سامانه ادامه یابد به عنوان مثال در ۱۱۵ نوع عرضه، صرفاً پنج نوع عرضه خودرو در سامانه باقی می‌ماند و این سامانه به تدریج کم‌رنگ و به مرور حذف خواهد شد.

منطقی با اشاره به رویکرد جدید ایران‌خودرو و سایپا در زمینه تولید خودروهای برقی اظهار کرد: درحال‌حاضر دو مدل تولید خودروهای برقی اقتصادی برای هر دو خودروساز تعریف شده و درحال اجرا هستند.

وی گفت: تولید موتور برقی و دو نوع اتوبوس برقی هم در دستور کار بوده که در سطح ملی توسعه داده شده است؛ فعلاً در حال مذاکره با وزارت کشور و شهرداری هستیم تا نخستین مدل‌ها را در مرداد و شهریورماه اجرایی کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۳۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان