//
کدخبر: ۳۵۹۰۳۹ //

علت گرانی تخم مرغ چیست؟

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با بیان اینکه صادرات بی رویه علت افزایش قیمت و گرانی تخم مرغ است، گفت: این قیمت کاذب و موقت بوده و قطعا کاهش پیدا خواهد کرد.

 علت گرانی تخم مرغ چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

جواد عاشوری در گفت‌وگویی اظهار کرد: قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ در حال حاضر ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان برابر با شانه‌ای ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان  بوده که قیمت مصوب در عرضه این کالا رعایت می‌شود.

وی همچنین قیمت مصوب مرغ را نیز برای مصرف کننده ۵۹ هزار و۸۰۰ تومان برشمرد و افزود: برخی از توزیع کنندگان نسبت به عرضه مرغ به قیمت زیر مصوب ۵۷ تا ۵۸ هزار تومان نیز اقدام می‌کنند.

عاشوری تصریح کرد: روزانه ۴۰ تا ۵۰ تن تخم مرغ و ۵۰ تا ۶۰ تن مرغ در شهرستان همدان توزیع می شود و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه میزان خرید و مصرف مرغ و تخم و مرغ عادی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان همدان دارای ۲۸۰ واحد مرغ فروشی،۴۰ واحد تخم مرغ فروشی و ۱۵ واحد فروش ماهی بوده که تمامی این واحدها به صورت قانونمند دارای پروانه کسب هستند.

عاشوری با اشاره به اینکه معمولاً نیزان مصرف ماهی استان در تابستان به نسبت پاییز و زمستان کمتر است، گفت: درحال حاضر هر کیلو ماهی قزل آلا نیز ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۰۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان