//
کدخبر: ۳۵۸۰۹۹ //

قیمت احتمالی خودروی برقی کرمان موتور/ خودروهای برقی در ایران طرفدار ندارند

کرمان‌موتور با همکاری گروه مپنا اقدام به برقی‌سازی یک محصول کرده است. آیا بازار از این محصول جدید استقبال می‌کند؟ قیمت احتمالی آن چقدر است؟

قیمت احتمالی خودروی برقی کرمان موتور/ خودروهای برقی در ایران طرفدار ندارند
به گزارش فرتاک نیوز،

سال گذشته خبر همکاری شرکت خودروسازی کرمان‌موتور و گروه صنعتی مپنا منتشر شد. این همکاری در رابطه تولید یک خودروی برقی جدید است.

نیما ارجمندی، معاون محصول کرمان موتور در نشستی اعلام کرد: با ورود به مرحله از بومی‌سازی پلتفرم‌ها، محصول انحصاری خود را با همکاری استودیوهای مطرح ایتالیایی و بر پایه پلتفرم اختصاصی کرمان موتور با نام پلتفرم PS1 توسعه دادیم. این خودروی جدید قرار است از سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه شود.

او افزود: در کنار این پروژه، فعالیت‌های مرکز تحقیق، توسعه و نوآوری شرکت کرمان موتور نیز در جهت پیشبرد سایر پروژه‌های توسعه‌ای مربوط به این پلتفرم، از قبیل توسعه نسخه تمام الکتریکی این پلتفرم هم در حال انجام است.

جزئیات جدیدی در رابطه با نام و قیمت این خودرو اعلام نشده است. البته کرمان‌موتور به تجارت‌نیوز اعلام کرد که نام‌گذاری این خودرو در قالب فراخوان و کارزار عمومی در طی روزهای آینده انجام می‌شود.

خودروی برقی کرمان‌موتور چند؟

این خودرو در زمان عرضه چه قیمتی خواهد داشت؟ عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودروهای برقی را به نسبت قیمت مدل بنزینی آن مشخص می‌کنند. قیمت این خودروها بالاتر از قیمت مدل بنزینی محاسبه می‌شود. اما دولت‌ها برای کاهش میزان آلایندگی‌، به خودروسازان سوبسید می‌دهند تا محصولات برقی را با قیمت کمتری نسبت به مدل بنزینی به بازار عرضه کنند. در نتیجه مردم به خرید خودروی برقی ترغیب می‌شوند. اگر دولت نیز به این شرکت خودروسازی سوبسید عرضه کند، این خودرو از خودروهای بنزینی قیمت مناسب‌تری خواهد داشت.

او افزود: البته شریک تجاری‌ کرمان موتور، یعنی تولیدکننده محصولات جک سال‌ها است که خودروهای برقی تولید می‌کند. برای همین انتظار می‌رفت کرمان‌موتور زودتر محصولات برقی را تولید کند.

مورد استقبال قرار می‌گیرد؟

آیا این خودروهای برقی مورد استقبال بازار خودروی کشور قرار می‌گیرد؟ این کارشناس گفت: تا کنون خودروهای برقی در کشور مورد استقبال مردم قرار نگرفته است. در ایران به طور قطع مشکلات زیرساختی برای شارژ خودروها وجود دارد و این خودروها در جاده پاسخگوی نیاز مالکان نیستند.

جعفری توضیح داد: البته مپنا درحال تلاش برای ساخت ایستگاه‌های شارژ است. اما با توجه به مشکلات زیرساختی مربوط به جایگاه‌های شارژ، به نظر نمی‌رسد تا سه الی چهار سال آینده این جایگاه‌ها آماده سرویس‌دهی و خودروهای رونمایی شده به بازار عرضه باشند.

مشخصات فنی خودرو برقی کرمان موتور

معاون محصول کرمان موتور در رابطه با مشخصات فنی محصول جدید کرمان موتور در همان نشست معرفی خودروی برقی گفت: پلتفرم الکتریکی این محصول شامل پیشرانه الکتریکی EDU، سیستم ذخیره‌ساز انرژی الکتریکی Battery Pack ، واحد کنترل ولتاژ بالا HPU و سیستم کنترل مرکزی خودرو VCU در قالب پروژه‌ای به‌مدت ۲۰ ماه طراحی و تولید شده و سایر سیستم‌ها نیز به فراخور در این مدل در حال بهینه‌سازی می‌باشد.

او ادامه داد: خودروی برقی کرمان موتور با مصرف ۴۱ کیلو وات انرژی در هر بار شارژ و حداکثر خروجی ۱۶۷ اسب بخار، بیش از ۳۰۰ کیلومتر را می‌پیماید.

ارجمندی توضیح داد: این خودرو با بهره‌گیری از شارژرهای خانگی امکان شارژ در کمتر از ۵٫۵ ساعت را دارد. همچنین با استفاده از شارژرهای سریع می‌توان زمان شارژ را به ۴۵ دقیقه نیز کاهش داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۰۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان