//
کدخبر: ۳۵۷۶۲۵ //

ارائه پلتفرمی برای مبادله مستقیم رمزارزها

پلتفرمی برای مبادله مستقیم رمزارزها از سوی یکی از شرکت‌های دانش بنیان عرضه شده است، ولی آنها معتقدند طرح صیانت و مهاجرت نخبگان از کشور دو تهدیدی است که شرکت‌های فعال در حوزه کسب وکارهای دانش بنیان با آن مواجه هستند.


ارائه پلتفرمی برای مبادله مستقیم رمزارزها
به گزارش فرتاک نیوز،

امیرحسین راد، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در حوزه اقتصادی دیجیتال، "نوبیتکس" را یک پلتفرم دانش‌بنیان دانست که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده و اولین پلتفرم برای مبادله مستقیم رمز ارزها به شمار می‌رود.

وی مکانیزم این پلتفرم را شبیه مکانیزم بورس دانست که به مشتریان اجازه می‌دهد سفارشات خرید و فروش خود را به ثبت برسانند و بتوانند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند و یا از نوسانات بازار مطلع شوند.

راد خاطر نشان کرد: در حال حاضر این پلتفرم نزدیک به چهار میلیون کاربر دارد و از نظر حجم مبادلات جزو بزرگترین پلتفرم‌های فعال در ایران به شمار می‌رود؛ ضمن آنکه بیش از ۲۵۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به صورت مستقیم در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

مدیر عامل این شرکت افزود: این شرکت قصد دارد که در چشم‌انداز خود بر روی استفاده از فناوری بلاکچین و رمزارزها برای توسعه زیر ساخت‌های مالی و پرداختی کشور استفاده کند تا کشور بتواند از مزایای آنها بهره‌مند شود.

راد به چالش‌های توسعه رمز ارزها در کشور اشاره و اظهار کرد: مهمترین مشکل ما شفاف نبودن موضع حاکمیت نسبت به موضوع رمز ارزها است. این وضعیت از چهار سال گذشته تاکنون تغییر چندانی نداشته است؛ هر چند که اخیراً سندی در این زمینه از سوی ستاد راهبری تحول دولت ارائه شده که در آن بخش‌هایی به موضوع رمزارزها و فناوری بلاکچین تاکید دارد و چشم‌انداز توسعه کشور در این حوزه را ترسیم کرده است.

وی با بیان اینکه این سند یکی از بهترین اسناد در این حوزه است، یادآور شد: ولی همچنان فناوری این حوزه از نظر ریسک‌های مربوط به رگولاتوری با توجه به حساسیت‌هایی که در حوزه مالی وجود دارد، شفاف نیست و هیچ تصویر روشنی از ریسک‌های رگولاتوری در اختیار نداریم و این امر نیز به دلیل آن است که این ریسک‌ها به طور شفاف از سوی حاکمیت مشخص نشده است.

راد خاطر نشان کرد: مشکل دوم در این حوزه که مشکل تمامی کسب و کارهای فعال در حوزه فناورانه و دانش بنیان محسوب می‌شود، کمبود نیروی متخصص و فرار مغزها و نیروهای متخصص از کشور است که به دلیل مشکلات مالی چند سال اخیر ایجاد شده است. هر چند شرکت‌ها تلاش می‌کنند با آموزش نیروها و سرمایه‌گذاری بر روی آنها، نیروی انسانی جوان‌ و پویای خود را تامین کنند، ولی ما به صورت پیوسته شاهد خروج نیروهای متخصص از کشور هستیم.

مدیر عامل این شرکت گفت: چالش دیگری که شرکت‌هایی که در حوزه اقتصاد دیجیتال با آن مواج هستند، طرح‌های محدود کننده‌ای مانند طرح صیانت است که می‌تواند تهدید جدی برای کسب و کارهای حوزه دیجیتال باشد. فضای مجازی امروزه تبدیل به فضایی برای کسب و کارها هستند و ایجاد محدودیت بر روی این شبکه‌ها می‌تواند بخش وسیعی از جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۶۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان