//
کدخبر: ۳۵۷۲۰۶ //

پیش‌بینی ورود ۲۰۰ هزار زائر پاکستانی عتبات عالیات به ایران

معاون سازمان راهداری با پیش‌بینی ورود ۲۰۰ هزار زائر پاکستانی به ایران همزمان با اربعین حسینی،‌گفت: به‌دنبال خدمات‌دهی به زائران اربعین به بهترین نحو هستیم.

 پیش‌بینی ورود ۲۰۰ هزار زائر پاکستانی عتبات عالیات به ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

حمیدرضا شهرکی ثانوی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش چشم گیر ورود زائران پاکستانی در اربعین حسینی امسال علاوه بر مرز میرجاوه از مرز ریمدان به کشور و همچنین لزوم خدمت رسانی مطلوب به آنان این سازمان با تمام توان در خدمت زائران بوده و تمهیدات لازم جهت تامین ناوگان و توسعه زیرساخت‌های پایانه مرزی ریمدان را به‌کار بسته است.

وی افزود: با توجه به برآورد تردد 200 هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی(ع) از پایانه مرزی ریمدان این سازمان به منظور توسعه زیر ساخت‌های این پایانه مهم مرزی در جنوب سیستان و بلوچستان اقداماتی نظیر افزایش گیت کنترل گذرنامه، توسعه فضای مسقف با توجه به گرمای هوا، افزایش سرویس‌های بهداشتی به 60 چشمه، استقرار دستگاه‌های مه پاش برای خنک کردن زوار و دو دستگاه آیس بانک جهت تامین آب سرد را در دستور کار قرار داده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه برای دسترسی مناسب‌تر به پایانه مرزی ریمدان بحث ایمن‌سازی محورهای منتهی به آن با اجرای عملیات روسازی مقطعی، بهسازی و ایمن سازی محور مرزی ریمدان در دستور کار قرار گرفته ست، اظهار کرد:‌ در مجموع برای انجام اقدامات ذکر شده در پایانه مرزی ریمدان 70 میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده است و با توجه به اهمیت موضوع در صورت نیاز مجدد اعتبار مربوطه افزایش خواهد یافت.

شهرکی ثانوی بیان کرد: با توجه به این امر فضایی برای استقرار اتوبوس‌های بین شهری برای جابه‌جایی زوار پاکستانی پیش‌بینی شده است و همچنین هماهنگی‌های لازم در خصوص اتوبوس‌های درون شهری برای جابه‌جایی این زوار با هماهنگی ستاد اربعین کشور به پارکینگ مورد بحث انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به دنبال این هستیم که هم سرویس دهی مطلوب از نظر تعداد صندلی برای جابه‌جایی زوار کشور پاکستان داشته باشیم و هم خدمات مناسبی را در خود پایانه مرزی برای تسهیل عبور و مرور زوار ارائه دهیم.

وی اضافه کرد:‌تعداد ناوگان اتوبوسی کشور 14هزار دستگاه است که سازمان راهداری با توجه به تعداد ناوگان موجود و وجود 100 هزار راننده ناوگان اتوبوسی، مینی‌بوسی و سواری پلاک عمومی با برنامه‌ریزی مناسب در زمان اربعین حسینی(ع) که تعداد سفرها از مرزهای کشور برای عزیمت به کربلای معلی افزایش می‌یابد، به زوار گرامی خدمات مطلوب ارائه کند و همزمان در خدمت هموطنان در سفرهای بین شهری به بهترین نحو باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۲۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان