//
کدخبر: ۳۵۵۹۸۷ //

عاملی عجیب که قیمت پرشیا را بالا برد!

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از بی‌اعتنایی این بازار به نوسان‌های افزایشی در بازار ارز طی یک هفته اخیر خبر داد.

عاملی عجیب که قیمت پرشیا را بالا برد!
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ضمن تاکید بر اینکه، بازار خودرو همچنان در آرامش نسبی به سر می‌برد و جز خریدار دارای فوریت برای خرید، افراد به بازار مراجعه نمی‌کنند، از بی‌اعتنایی این بازار به نوسان‌های افزایشی در بازار ارز طی یک هفته اخیر خبر داد.

سعید موتمنی اظهار کرد: در مجموع یک هفته گذشته تغییر قیمتی در بازار خودرو (جز پژو پارس) دیده نشد و قیمت‌ها مانند هفته گذشته بودند و بازار خودرو همچنان آرام است. تنها پژو پارس ۴ تا ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است که آن هم به‌سبب عرضه کمتر این خودرو در این هفته بوده و کمتر از این خودرو فاکتور شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تصریح کرد: بازار خودرو همچنان منتظر جزئیات طرح واردات خودرو است. در حال حاضر تنها افرادی که نیاز فوری به خودرو داشته باشند، برای خرید از بازار اقدام می‌کنند و افرادی که نیاز فوری به خودرو نداشته باشند، منتظر هستند تا اثرات واردات خودرو بر بازار آزاد مشخص شود. در هر صورت بازار به‌ نوعی دارای رکود است. در هر صورت فروشنده زمانی که نرخ ارز افزایش داشته باشد، تمایل دارد قیمت‌ها را بالا ببرد اما مشتری هم طالب نیست و خریداری وجود ندارد.

وی افزود: بنابراین علیرغم اینکه بازار ارز در این هفته با نوسان‌های افزایشی همراه بود اما بازار خودرو تحت تاثیر این نوسان‌ها قرار نگرفت و افزایش نرخ ارز تاثیری در قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی نداشت. ضمن اینکه بازار برای خودروهای وارداتی نیز ضعیف بود و مشتری بسیار کم است. علت افزایش تنها پژو پارس هم می‌تواند به این دلیل باشد که این هفته این خودرو فاکتور نشده و احتمالا عرضه کمی داشته است؛ لذا در بازار کمتر بوده و منجر به بالا رفتن قیمت آن شده است.

موتمنی گفت: در حال حاضر پژو پارس ۳۱۸ میلیون تومان قیمت دارد که به نسبت ابتدای هفته که در محدوده ۳۱۳ میلیون تومان بود، حدودا چهار الی پنج میلیون تومان نوسان افزایشی داشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۹۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان