//
کدخبر: ۳۵۵۸۳۲ //
مدیرعامل مجتمع کشت‌وصنعت ماهیدشت:

تمرکز کارخانجات مدلل بر نوآوری،احترام و خلق‌ارزش است

خبرنگاران حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه صبح امروز (۲۶ خرداد ماه) از مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت (نازگل) بازدید کردند.

تمرکز کارخانجات مدلل بر نوآوری،احترام و خلق‌ارزش است
به گزارش فرتاک نیوز،

ابوالحسن خلیلی مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت (نازگل) در نشست با خبرنگاران حوزه صنعت و معدن استان کرمانشاه که صبح امروز از این مجتمع بازدید کردند به عملکرد و برنامه‌های این مجتمع اشاره نمود که با هم این گفت وگو را می‌خوانیم.

 

 فعالیت مجموعه مدلل در ۵ استان کشور

ابوالحسن خلیلی در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت در سال گذشته و دو ماهه سالجاری اظهار کرد: مجموعه کشت و‌صنعت ماهیدشت در پنج استان خوزستان، سمنان،کرمانشاه، مازندران و تهران در حال فعالیت است.

 

 ۱۱ شرکت و ۸ حوزه صنعتی  در مجموعه کارخانجات مدلل در کشور فعالیت می‌کنند

 مدیر عامل مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت خصوصیات بارز این مجموعه را آمیختگی با چند فرهنگ و جغرافیای ایران عنوان کرد و گفت: بیش از ۶ دهه از فعالیت خانواده مدلل در بخش تولید می‌گذرد و در حال حاضر یازده شرکت در هشت حوزه صنعتی در کشور در حال فعالیت هستند.

 

 گروه مدلل در ۲۰ سال اخیر هر دو سال یک مجموعه صنعتی را پایه‌ریزی یا خریداری کرده‌اند

خلیلی تصریح کرد: از سال ۱۹۵۳ میلادی خانواده مدلل کار خود را در کرمانشاه آغاز کردند و تا سال ۲۰۲۱ دائما در حال تاسیس کارخانه و واحد صنعتی بودا‌ند و در بیست سال اخیر هر دوسال یک مجموعه صنعتی را پایه‌ریزی یا خریداری کرده‌اند.

IMG_20220616_170328_831

تمرکز کارخانجات مدلل بر نوآوری، احترام و خلق‌ارزش است

وی افزود:هر مجموعه باورها و ارزشهایی دارد و موضوعی که در مجموعه کارخانجات مدلل بر آن تمرکز کرده‌ایم نوآوری، احترام و خلق‌ارزش مشترک بوده که هر کدام از این واژه‌ها بخش‌های مختلفی دارد.

 

  تلاشمان این است در صنعت غذا با تکیه بر مشتری‌مداری و نوآوری تحول‌آفرین باشیم

این مسئول اضافه کرد: تمام تلاش ما در این مجموعه این است که در صنعت غذا با تکیه بر مشتری‌مداری و نوآوری تحول‌آفرین باشیم و در این زمینه در بخشهای مختلف تولید این موضوع را مد‌نظر قرا داده‌ایم.

 

رشد ۲۰ درصدی تولیدات کشاورزی در مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت

مدیر عامل کشت و صنعت ماهیدشت یادآور شد: با توجه به محدودیت‌های آبی و اراضی موجود در کشور سعی کرده‌ایم در تهیه ۲۰ درصد مواد اولیه  به کشاورزی کشور خودمان متکی باشیم که در این زمینه تولیدات ما در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشت و ۶ محصول جدید نیز به بازار عرضه کردیم و برای تکمیل زنجیره ارزش‌ هم به تکامل خط تولید لستین (ماده اولیه در تولید بیسکوئیت) پرداختیم وحدود ۷۰ درصد نیاز کارخانجات کشور به لستین را برطرف نمودیم، همچنین خطوط تولید پروتئین سویا هم بررسی شده و تکنولوژی آن تجهیز شده و امیدواریم طی دو سال آینده این خط تولید نیز افتتاح شود.

IMG_20220616_170338_021

 خریداری ۱۰۰۰  گلیم از بانوان بی‌سرپرست و اهدا آن به مخاطبان

وی افزود: مسئولیت اجتماعی به عنوان موضوعات اساسی در مجموعه مدلل مدنظر قرار گرفت و در این زمینه کارهای خیرخواهانه‌ای انجام گرفته که از آن جمله می‌توان به خریداری ۱۰۰۰ گلیم از بانوان بی‌سرپرست و اهدا آن به مخاطبان در جهت مطرح کردن کرمانشاه و کمک به حلقه ذینفعان انجام گرفته است.

 

روغن کشی روزانه ۶ هزار تن در سه کارخانه سطح کشور

مدیر عامل کشت و صنعت ماهیدشت یادآور شد: بخش‌های روغن ‌کشی ما از برترین بخش‌ها در کشور هستند که در سه‌ کارخانه روزانه ۶ هزار تُن روغن‌کشی انجام می‌گیرد و نیاز ما برای تولید این مقدار روغن ۳ کشتی ۶۰ هزار تنی دانه روغنی بصورت ماهیانه است.

 

کسب رتبه دوم تولید روغن نباتی در کشور

خلیلی در ادامه اضافه کرد: مجموعه مدلل رتبه دوم تولید روغن نباتی در کشور، رتبه اول تولید کنجاله و روغن خام، رتبه اول تولید روغن فله در مصارف صنعتی، رتبه دوم تولید روغن‌های تخصصی در صنعت شیرینی‌پزی، و رتبه اول تولید لستین (ماده اولیه تولید بیسکوئیت و کیک) را به خود اختصاص داده است.

IMG_20220616_170324_611

همکاری ۲۰۰۰ کشاورز با مجموعه مدلل

وی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به بخش زراعت این مجتمع نیز گفت: در این بخش ۲ هزار کشاورز در پنج استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و مازندران که کارخانجات گروه مدلل در آن راه اندازی شده با ما همکاری می‌کنند.

 

بزرگترین کارخانه تولید خوراک دام در جنوب کشور مربوط به گروه مدلل است

 او گفت: در زمینه تولید خوراک دام نیز بزرگترین کارخانه تولید خوراک دام در جنوب کشور مربوط به گروه مدلل است که روزانه ۱۵۰۰ تن تولید دارد‌.

 

تصفیه روزانه ۵۰۰ تن روغن خوراکی در کشت و صنعت ماهیدشت

 خلیلی خاطر نشان کرد: سه خط روغن‌کشی کارخانجات مدلل در کرمانشاه، بندر امام‌خمینی‌ (ره) و سمنان در مجموع بیش از ۶ هزار تن دانه‌ روغنی را روزانه روغن‌کشی می‌کنند همچنین  روغن‌خوراکی ماهیدشت با ظرفیت ۵۰۰ تن تصفیه در روز و روغن کشت وصنعت شمال در ساری نیز با ظرفیت روزانه بیش از ۱۲۰۰ تن تصفیه روغن را با برند اصلی نازگل و غنچه و برندهای خزر، لتکا و غنچه پلاس بر عهده دارند.

 

 ارائه تولید شیشه‌های سس در کشت‌وصنعت ماهیدشت  به بازار در هفته آینده

 وی کارخانه تولید بطری در شهرک صنعتی کرمانشاه را نیز پشتیبان این دو واحد تصفیه کننده روغن در کرمانشاه دانست و گفت:خط تولید سس نیز در این مجتمع راه‌اندازی شده که در ابتدا بصورت سطل‌های ۸ کیلوگرمی برای مصارف رستورانی عرضه می‌شد و از هفته آینده نیز بصورت شیشه‌های به بازار عرضه خواهد شد.

 

با توجه به کمبود آب خط تولید آب آشامیدنی در کرمانشاه متوقف شده است

خلیلی در ادامه در مورد تولید آب آشامیدنی در مجموعه مدلل نیز گفت: با توجه به کمبود آب و احتمال خشکسالی در کرمانشاه این خط تولید فعلا متوقف شده است.

IMG_20220616_170339_344

مقدمات صادرات روغن به عراق در حال پیگیری است

مدیر عامل مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت با توجه به ممنوعیت صادرات و در پی آن حذف ارز ترجیحی نیز گفت: مقدمات صادرات در حال پیگیری است ولی صادرات لستین و اسید چرب از سال گذشته انجام گرفته که با آزاد سازی صادرات بازار هدف عراق را، در زمینه صادرات روغن خواهیم داشت.

 

در مجموعه صنایع غذایی مدلل حدود ۱۵۰۰ نفر بصورت مستقیم در حال فعالیت هستند

این مسئول افزود: در مجموعه صنایع غذایی مدلل، حدود ۱۵۰۰ نفر بصورت مستقیم در حال فعالیت هستند و با توجه به اینکه سالیانه حدود  ۳/۵ میلیون تن کالا وارد و خارج می‌شود نیز تعداد بیشماری بصورت غیر مستقیم با ما همکاری می‌کنند.

 

اتصال شبکه راه‌آهن سراسری به کارخانجات مدلل  از الویت‌های این مجتمع است

خلیلی در پایان اتصال شبکه راه‌آهن سراسری به کارخانجات مدلل را از الویت‌های این مجتمع عنوان کرد و افزود: متاسفانه کرمانشاه از طرح توسعه را‌ه‌آهن فاصله دارد.

 

خبرنگار:طیبه‌دولت آبادی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۸۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان