//
کدخبر: ۳۵۳۶۶۶ //

مالکانی هستند که زیر بار افزایش ۲۰ درصدی اجاره نمی‌روند

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با بیان اینکه تمام واحدهای معاملات املاک کرمانشاه ملزم هستند قراردادهای اجاره را صرفا بر اساس افزایش ۲۰ درصد مصوب تنظیم کنند، گفت: مهمترین مشکل ما عدم تمکین برخی مالکان است، زیرا آنها نیز با هزینه‌های فراوان تعمیر و نگهداری ملک مواجهند.

مالکانی هستند که زیر بار افزایش ۲۰ درصدی اجاره نمی‌روند
به گزارش فرتاک نیوز،

بابک مرادی در گفت و گویی، با اشاره به مصوب شدن افزایش نرخ اجاره مسکن برای سال جاری، اظهار کرد: بر اساس این مصوبه افزایش اجاره برای امسال در کرمانشاه ۲۰ درصد اعلام شده که ما نیز موظف به اجرای آن هستیم.

وی ادامه داد: به محض آنکه این نرخ تصویب شد، از طریق پیامک به تمام اعضای اتحادیه اعلام کردیم که قراردادهای رهن و اجاره را صرفا بر اساس این افزایش تنظیم کنند. به علاوه پوسترهایی را نیز مانند سال‌های گذشته طراحی کردیم و در اختیار واحدها قرار دادیم تا شاید کمکی به همکاری مالکین نیز بکند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با بیان اینکه بسیاری از مالکین از افزایش مصوب اجاره بها تمکین نمی‌کنند، یادآور شد: در این بین کاری هم از دست واحدهای مشاور املاک برنمی آید، زیرا بسیاری از مالکین با مستاجران خارج از بنگاه و به صورت دستنویس قرارداد می‌بندند که در این صورت دیگر هزینه کمیسیون و ... را هم نمی‌پردازند و این رویه جز به ضرر بنگاه‌های املاک نیست.

مرادی تاکید کرد: هیچ واحد مشاور املاکی نمی‌تواند به مالکین تکلیف کند ملک خود را با چه رقمی اجاره بدهند و در نهایت اگر مالک راضی نباشد حکم تخلیه برای مستاجر خود می گیرد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه در پاسخ به این پرسش که آیا در واقعیت بازار رهن و اجاره نیز قیمت‌ها ۲۰ درصد بالا می‌رود، گفت: مالکینی داریم که با مردم همراهی می‌کنند و افزایش قیمت عادلانه در نظر می‌گیرند، اما مواردی هم داریم که بسیار بیشتر از تعرفه مصوب قیمت را بالا می برند.

وی اضافه کرد: البته نباید این موضوع را فراموش کنیم که مالکین نیز شرایط خاص خود را دارند. برخی در این شرایط اقتصادی تمام سرمایه و زندگی خود را برای خرید یک ملک گذاشته اند و سالانه نیز باید رقم قابل توجهی برای تعمیر و نگهداری واحد خود هزینه کنند، پس تا حدودی حق دارند قیمت‌ها را بالا ببرند.

مرادی سپس به رونق تدریجی بازار رهن و اجاره در کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: با توجه به رونق بازار رهن و اجاره از مالکین و مستاجران توقع داریم صرفا سراغ قراردادهای قانونی، پرینتی و هولوگرام دار بروند، زیرا قرارداد دست نویس یا هر مدل دیگر وجهه قانونی نداشته و در صورت بروز هرگونه مشکل قابل پیگیری نیست. همچنین تنها قراردادهای هولوگرام دار و پرینتی برای بهره‌مندی از تسهیلات ودیعه مسکن معتبر است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمانشاه در پایان روز مشاوران املاک(هشتم خرداد) را نیز به همه فعالین این عرصه تبریک گفت و عنوان کرد: هم اکنون سه هزار واحد مشاور املاک در کرمانشاه فعال است که تمامی آنها مجوز دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۳۶۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان