//
کدخبر: ۳۵۳۵۸۵ //
معاون اقتصادی و دارایی کرمانشاه:

همراهی کلیه اقشار جامعه برای پیشبرد اصلاح نظام یارانه‌ها لازم و ضروری است/ثبات قیمت‌ها باعث کاهش نواسات تورمی‌خواهد شد

معاون اقتصادی و دارایی کرمانشاه گفت: همراهی کلیه اقشار جامعه برای پیشبرد اصلاح نظام یارانه‌ها لازم و ضروری است.

همراهی کلیه اقشار جامعه برای پیشبرد اصلاح نظام یارانه‌ها لازم و ضروری است/ثبات قیمت‌ها باعث کاهش نواسات تورمی‌خواهد شد

نشست خبری معاون اقتصادی و دارایی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه با موضوع اصلاح نظام یارانه‌ها، ارز ترجیحی و هوشمندسازی امروز (هشتم خرداد ماه) برگزار شد.

فرید خلیلی معاون اقتصادی و دارایی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در این جلسه هدف از اجرای این طرح را برقراری رفاه و عدالت اجتماعی در سطح جامعه دانست و اظهار کرد: یقیقا در اجرای این طرح چالش‌های متعددی در مسیر اصلاح وجود دارد که باید آن را پذیرفت و در جهت برطرف کردن این چالش‌ها اقدام کرد.

وی افزود: اصلاح نظام هدفمندی یارانه‌ها موضوع مهمی بود که دولت به چند دلیل عمده از جمله ۱- تکلیف قانونی ابلاغ شده در نظام بودجه  وساماندهی یارانه‌ها ۲-تغییرات و محدودیت‌های جدی در بازار جهانی برای تامین کالاهای اساسی ۳- جلوگیری از وابستگی به نظام هدفمندی یارانه‌ها در شرایطی که همه نهادها همفکر و همگن هستند، به آن ورود کرد.

photo_2022-05-29_15-11-58

معاون اقتصادی و دارایی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان هدف از طرح نظام هدفمندی یارانه‌ها را کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه دانست که در عمل این کار به صورت مطلوب انجام نگرفت و با وجود پرداخت سالیانه ۴۲ میلیارد تومان یارانه نقدی خروجی خوبی مشاهده نشد.

خلیلی تصریح کرد: در زمینه یارانه‌های غیر نقدی نیز سالیانه ۲۸۰ هزار میلیارد یارانه به کالاهای اساسی اختصاص می یافت ولی اثری در زندگی روزمره افراد مشاهده نشد و بخش اعظمی از آن  بصورت رسمی و غیر رسمی (قاچاق) از مرز خارج و در واقع این ارز خارج از کشور مورد استفاده قرار گرفت، همچنین قشر مرفه که توان خرید بیشتری داشتند یارانه بیشتری بابت خرید به آنها اختصاص می‌یافت و اقشار ضعیف جامعه از این یارانه کمتر برخوردار می‌شدند که در این زمینه تصمیم به اصلاح نظام هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت امری مهم تلقی شد.

خلیلی هدف از اجرای طرح اصلاح نظام هدفمندی یارانه‌ها را حذف رانت‌ها و جلوگیری از خروج کالا‌های اساسی با ارز ترجیحی به خارج از کشور عنوان کرد و گفت: در این طرح یارانه دارو و نان حذف نخواهد شد و یارانه کالاهای اساسی نیز به صورت کالا‌برگ در اختیار ۹ دهک جامعه قرار خواهد گرفت که تا زمان تحویل کالا‌برگ یارانه نقدی به حساب مشمولین واریز خواهد شد.

 این مسئول افزایش قیمت برخی دیگر از کالاهای اساسی در بازار را چالش‌های پیش روی این طرح عنوان کرد و افزود: هر برنامه و طرحی در ابتدا با مشکلات و موانعی روبرو است و همراهی اجتماعی کلیه اقشار جامعه برای پیشبرد این طرح لازم و ضروری است هر چند در ابتدای اجرای طرح با افزایش قیمت‌ها روبرو شده‌ایم اما در بازه زمانی معین خواهیم توانست ثبات قیمت‌ها را در بازار رقم بزنیم و امیدواریم این ثبات قیمت در حوزه نواسات تورمی هم مثمر ثمر واقع شود.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: افرادی که به دهک بندی اعتراض دارند می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت نمایند و کسانی که تاکنون یارانه دریافت نکرده‌‌اند نیز  می‌توانند در سایت هدفمندی یارانه ها ثبت نام نمایند که در صورت پذیرش یارانه آنان مانند سایر افراد به حسابشان واریز خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۳۵۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان