//
کدخبر: ۳۵۳۳۸۳ //

قیمت رسمی گوشت اعلام شد/ صدردادرس: راه سوءاستفاده مافیای گوشت از شرایط جدید را ببندید

داده‌های مرکز آمار از وضع شاخص قیمت تولیدکننده در بخش گاوداری‌های صنعتی نشان می‌دهد تورم نقطه به‌نقطه تولید درآخرین دوره آمارگیری کاهش یافته است.

قیمت رسمی گوشت اعلام شد/ صدردادرس: راه سوءاستفاده مافیای گوشت از شرایط جدید را ببندید
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به لزوم حمایت از تولید داخلی، گفت: این سازمان گوشت گوساله کیلویی ۱۱۵هزار تومان و گوشت گوسفند کیلویی ۱۰۰هزار تومان را در میادین میوه و تره‌بار و واحدهای صنفی توزیع می‌کند.

داده‌های مرکز آمار از وضع شاخص قیمت تولیدکننده در بخش گاوداری‌های صنعتی نشان می‌دهد تورم نقطه به‌نقطه تولید درآخرین دوره آمارگیری کاهش یافته است. طبق این اطلاعات در فصل زمستان١٤٠٠ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی نسبت به فصل مشابه سال قبل به ٣٩.٧درصد رسید که در مقایسه با فصل قبل ١٠.٧واحد درصد کاهش داشته است.

در دوره گذشته تورم تولیدکننده در این بخش ۵۰.۴درصد بود و با توجه به آنکه تورم تولید کننده، شاخصی پیش‌نگر برای افزایش قیمت‌ها در آینده است، می‌توان امیدوار بود قیمت‌ها در بازار گوشت قرمز، دست‌کم در کوتاه‌مدت، با ثبات بیشتری مواجه شود، با این حال به‌نظر می‌رسد بخشی از دلایل ثبات قیمت‌ها، ناشی از افزایش تولید دام‌های زنده جدید است به همین دلیل کارشناسان معتقدند؛ برای تداوم عرضه و ایجاد ثبات در بازار، دولت باید حمایت‌های جدی‌تری اعمال کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۳۳۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان