//
کدخبر: ۳۵۲۳۴۲ //

نانوایی‌ ها فقط به ازای نان فروخته شده یارانه میگیرند

فرماندار سلطانیه گفت: نانوایی‌ها یارانه‌های نان را در ازای فروش نان دریافت خواهند کرد.

نانوایی‌ ها فقط به ازای نان فروخته شده یارانه میگیرند
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا براتی در گفت‌وگویی، با اشاره‌ به موضوع هدفمندسازی یارانه‌ها، عنوان کرد: یکی از مشکلات توزیع یارانه‌ها در بحت آرد و نان، سوء‌استفاده در داخل کشور و سوء‌استفاده کشورهای همسایه از یارانه آرد ایران و یارانه دولتی به صورت مستقیم و غیرمستقیم است.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود همین مشکلات، تیم اقتصادی دولت موضوع را بررسی کرده و در جلسه‌ای که در استان تشکیل شد، استان زنجان به‌ عنوان استان پایلوت برای اجرای طرح هدفمندسازی هوشمند یارانه، انتخاب و سلطانیه نیز به عنوان پایلوت استانی برای اجرای طرح انتخاب شد.

این مسئول با بیان اینکه برای اجرای هر چه بهتر این طرح اطلاعات کامل نانوایی‌ها به مرکز مربوطه ارسال شد، ادامه داد: دستگاه‌های کارتخوان جدید در نانوایی‌های شهرستان نصب می‌شود که این دستگاه‌ها کاربری آسانی دارد، به طوری که حتی افرادی که سواد کافی ندارند نیز قادر خواهند بود از آن استفاده کنند.

فرماندار سلطانیه با بیان اینکه در این طرح مردم در خرید نان هیچ محدودیتی ندارند، متذکر شد: علی‌رغم تبلیغات رسانه‌های معاند مبنی بر  محدودیت خرید، توزیع نان به صورت سهمیه نخواهد بود.

وی با توضیح این مطلب که برخی از نانوایی‌ها با دریافت آرد یارانه‌ای و فروش به صورت آزاد، حقوق مردم را ضایع می‌کردند که با اجرای این طرح این مشکل نیز برطرف خواهد شد، ادامه داد: با هماهنگی استاندار زنجان تا پایان سال‌جاری ۱۰ درصد تخفیف کشوری در قیمت نان خواهیم داشت که با توجه به اجرای این طرح در استان به صورت پایلوت این موضوع شامل حال شهروندان خواهد شد.

براتی توصیح داد: نانوایی‌ها یارانه‌های نان را در ازای فروش نان دریافت خواهند کرد که این موضوع باعث ایجاد رقابت بین نانوایی‌ها در خصوص کیفیت خواهد شد. همچنین این طرح محدودیت پخت نانوایی‌ها را از میان بر می‌دارد و هر نانوایی با توجه به تعداد مشتری و کیفیت نان می‌تواند به هر مقدار پخت داشته باشد.

این مسئول با توضیح این مطلب که مردم در خصوص تهیه نان نگرانی نداشته باشند، زیرا محدودیتی در خریدن آن وجود نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: تعداد نانوایی‌های پایلوت نیز در شهرستان ۱۵ مورد خواهد بود تا مشکلات احتمالی بررسی و برطرف شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۳۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان