//
کدخبر: ۳۵۲۲۳۲ //

آزاد شدن واردات خودرو قیمت های کاذب و حبابی خودروها را می شکند

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که با آزاد شدن واردات خودرو قیمت های کاذب و حبابی خودروهای خارجی شکسته خواهد شد گفت: در حال حاضر قیمت خودرو خارجی در کشور ۸ برابر قیمت واقعی است.

آزاد شدن واردات خودرو قیمت های کاذب و حبابی خودروها را می شکند
به گزارش فرتاک نیوز،

 سید جواد حسینی کیا با بیان این که کیفیت محوری بزرگترین دستاورد واردات خودرو در کشور است گفت: واردات خودرو ضمن ایجاد رقابت سالم در بین خودروسازان به یقین می تواند در کیفی سازی خودروهای داخلی نیز موثر واقع شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه انحصار در خودروسازی مانع اصلی ارتقای کیفیت است، اظهار داشت: متاسفانه پائین بودن ضریب کیفی خودروهای تولید داخل همواره به عنوان یک دغدغه و انتقاد جدی از سوی مردم مطرح می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: گام اول واردات خودرو رفع انحصار در بازار خودرو است که این رفع انحصار خود به خود خودروسازان را به سمت کیفیت محوری سوق می دهد.

وی افزود: جدا از این با آزاد شدن واردات خودرو قیمت های کاذب و حبابی که در بخش خودرو های خارجی وجود دارد، شکسته خواهد شد.

حسینی کیا تصریح کرد: در حال حاضر قیمت خودرو خارجی در کشور 8 برابر قیمت واقعی است.

وی یادآور شد: واردات خودرو می تواند در جهت تنظیم گری و کنترل قیمت خودرو در بازار بسیار موثر باشد.

مهدی دادفر دبیرانجمن وارد کنندگان خودرو نیز گفت: بدون شک آزاد شدن واردات خودرو باعث شکسته شدن انحصار و همینطور متعادل شدن بازار از حیث قیمتی خواهد شد اما بعید به نظر می رسد روی کیفیت خودرو ساز اثر بگذارد چون رابطه مستقیم ندارد.

وی افزود: دوستان می خواهند تمامی مشکلات اشتغال زایی، تولید، سرمایه گذاری، انتقال سرمایه خارجی، افزایش کیفیت، ارتقای ایمنی خودرو و مواردی از این دست را با واردات برطرف کنند که این نشدنی است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: تولید و واردات خودرو در نهایت باید موجب افزایش رضایتمندی مشتریان شود.

وی افزود: طبق مصوبه اخیر مجلس هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند به ازای‫صادرات خودرو و قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه، خودرو وارد کند اما ماده (4) قانون حمایت از مصرف کنندگان می گوید:« صرفا افرادی مجاز به واردات کالاهای سرمایه ایی هستند که دارای نمایندگی باشند، مورد تائید وزارت صمت باشند و در عین حال شبکه خدمات پس از فروش داشته باشند به این ترتیب همه نمی توانند چنین کاری را انجام دهند.»‬‬

دادفر گفت: در قانون آخری نوشته نشده که قوانین قبلی متناقض و ایجاد کننده انحصارملغی اثر است اتفاقا همیشه آقایان در بندهای آخر قوانین می نویسند « و هر آنچه که از قبل بوده آن هم پابرجاست.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۲۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان