//
کدخبر: ۳۵۱۹۳۵ //

لپ تاپ جذاب ایسوس معرفی شد

ایسوس امروز از لپ تاپ تاشو ROG Flow X۱۶ مجهز به پردازنده رایزن ۹ و کارت گرافیک RTX ۳۰۷۰ Ti انویدیا رونمایی کرد. این محصول نسل جدید Flow X۱۳ است که بزرگتر و قدرتمندتر از آن خواهد بود.

لپ تاپ جذاب ایسوس معرفی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

برند ROG ایسوس امروز از دو لپ تاپ جدید رونمایی کرد که هریک مشخصات منحصربفردی داشته و دسته خاصی از کاربران را هدف می‌گیرند. یکی از این دو محصول، ROG Flow X۱۶ است که یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند و سبک وزن است. این لپ تاپ، نسل جدید ROG Flow X۱۳ ایسوس به شمار می‌رود که قرار است در سال جاری روانه بازار شود.

مشخصات فنی لپ تاپ ROG Flow X۱۶ ایسوس

همان گونه که اشاره شد، این محصول نمونه قدرتمندتر و بزرگ‌تر Flow X۱۳ است و همان طراحی را با ابعادی بزرگ‌تر ارائه می‌کند. صفحه نمایش این لپ تاپ ۱۶ اینچی است و از همان نسبت صفحه نمایش ۱۶:۱۰ استفاده می‌کند. Flow X۱۶ در دسته محصولات تبدیل‌شونده قرار می‌گیرد؛ بنابراین علاوه بر استفاده معمولی یک لپ تاپ می‌توانید به کمک لولای ۳۶۰ درجه تعبیه شده، از آن به عنوان یک تبلت نیز بهره ببرید. این لپ تاپ جدید ایسوس همچنین از قلم نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید برای نوت برداشتن نیز از آن استفاده کنید.

لپ تاپ ROG Flow X۱۶ ایسوس به پردازنده ۳۵ واتی AMD Ryzen ۹ ۶۹۰۰HS مجهز است که هشت هسته و شانزده رشته پردازشی دارد. علاوه بر این، ایسوس موفق شده در این محصول از کارت گرافیک‌های Geforce RTX ۳۰۷۰ Ti انویدیا استفاده کند که در مقایسه با RTX ۳۰۵۰ Ti که در Flow X۱۳ به کار رفته بود، پیشرفت بزرگی به شمار می‌رود. به این ترتیب گیمرها قادر خواهند بود تقریبا تمامی بازی‌های روز را بدون نیاز به پایین بردن تنظیمات گرافیکی بر روی این لپ تاپ تجربه کنند.

البته در صورتی که به قدرت پردازش گرافیکی بیشتری نیاز داشته باشید، امکان استفاده از کارت گرافیک‌های اکسترنال ROG XG نیز وجود دارد. اما با توجه به مشخصات فنی Flow X۱۶ به نظر نمی‌رسد نیازی به استفاده از کارت گرافیک خارجی باشد!

این لپ تاپ همچنین از قابلیت MUX Switch پشتیبانی می‌کند که به واسطه آن می‌توانید با غیرفعال کردن پردازنده گرافیکی داخل CPU تمام بار پردازش گرافیکی را بر روی دوش کارت گرافیک اصلی قرار دهید.

قطعات داخلی لپ تاپ جدید ROG ایسوس توسط سیستم جدیدی ساخته Thermal Grizzly خنک می‌شوند. علاوه بر این، سیستم خنک‌کننده جدید Frost Force در این لپ تاپ متشکل از سه فن و چندین لوله حرارتی است که در سرتاسر شاسی کشیده شده‌اند و دفع حرارت را به بهترین شکل انجام می‌دهند. همچنین یک ورق دفع حرارت نازک تشکیل‌شده از ۳۳۰ پره و با ضخامت تنها ۰.۱ میلیمتر که تقریبا تمام سطح زیرین محصول را شامل می‌شود، انتقال حرارت فوق‌العاده‌ای را برای این لپ تاپ فراهم می‌کند.

لپ تاپ تاشو ROG Flow X۱۶ ایسوس همچنین از تکنولوژی Nebula HDR Display نیز بهره می‌برد که معنای آن، استفاده از پانل‌های مینی ال ای دی در این محصول است. نمایشگر لپ تاپ جدید ایسوس قادر به ارائه حداکثر روشنایی ۱۱۰۰ نیت بوده و یکی از بهترین تجربه‌های HDR بر روی لپ تاپ‌ها را در اختیار کاربران می‌گذارد. این پانل قادر به نمایش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی DCI-P۳ است و رزولوشن QHD+ دارد. همچنین نرخ رفرش آن نیز ۱۶۵ هرتز است که تضمین‌کننده یک تجربه گیمینگ بسیار روان برای کاربران خواهد بود.

ایسوس البته در خصوص سایر مشخصات لپ تاپ جدیدش اطلاعات چندانی در اختیارمان قرار نداده است. بنابراین هنوز نمی‌توان در خصوص قیمت این محصول یا زمان عرضه آن به بازار اظهار نظر خاصی داشت. البته با توجه به عملکرد فوق‌العاده لپ تاپ Flow X۱۳، می‌توان انتظار داشت که محصول بسیار قدرتمندی در انتظارمان باشد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۹۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان