//
کدخبر: ۳۵۰۸۸۹ //

پیش بینی بازار سهام ۲۱ اردیبهشت

روز گذشته خریداران نشان دادند هنوز زور آن ها در بازار بیشتر از فروشندگان است. بازگشت چند هزار واحدی شاخص از دامنه های منفی به سمت بالا، تا حدودی خیال فعالان بورس تهران را راحت کرد.

پیش بینی بازار سهام 21 اردیبهشت
به گزارش فرتاک نیوز،

دیروز با اینکه پیش بینی می شد فروشندگان پس از مدت ها میدان داری کنند و کنترل بورس را در اختیار خود بگیرند، اما این اتفاق رخ نداد و قدرتنمایی فروشندگان تنها در یک ساعت ابتدایی معاملات مشاهده شد. پس از آن تقاضا بیشتر شد و خریداران دوباره کنترل بازار را در اختیار گرفتند.

همین که خروج پول حقیقی از 381 میلیارد تومان در روز دوشنبه به 90 میلیارد تومان در روز سه شنبه رسید نشان می دهد فعلا ترس حقیقی ها بابت افت بازار تا حدودی کاهش یافته و با خیال راحت تر سهامداری می کنند.

البته ارزش معاملات خرد در روز سه شنبه نسبت به دوشنبه کاهش حدودا 900 میلیارد تومانی داشت که این موضوع چندان نگران کننده نیست.

ترمیم قدرت خریداران حقیقی

روز گذشته شاخص قدرت خریداران حقیقی تا حدودی ترمیم شد و از عدد 1.06 به 1.18 رسید که نشان دهنده ورود دوباره خریداران قوی تر به بازار است. دیروز هر کد حقیقی فعال در بازار به طور میانگین 20.3 میلیون تومان خرید انجام داد و فروشنده ها هم به طور میانگین 17.2 میلیون تومان فروش داشتند.

تعداد صفوف فروش بازار هم تقریبا یک سوم شد و به 25 عدد رسید که در این 25 صف فروش تنها 28 میلیارد تومان سهام وجود داشت.

اما صفوف خرید بیشتر شد و عدد آن به 161 عدد رسید و بیش از 700 میلیارد تومان نقدینگی در این صفوف وجود داشت.

مهم تر از همه، افزایش تعداد نمادهای مثبت بود که به 392 نماد رسید و در مقابل 238 نماد منفی بودند. همین که تعداد سهم های مثبت بیشتر از تعداد نمادهای منفی شد نکته بسیار مهمی است که می تواند معامله گران را به معاملات فردا امیدوار کند.

تورم، بورس را بالا می برد

با توجه به افزایش نرخ دلار در معاملات روز گذشته، چشم انداز افزایش سود شرکت ها ایجاد شده که این موضوع منجر به ایجاد تقاضا برای خرید سهام می شود. از طرفی تورم موجود در کشور نیز منجر به رشد سودآوری شرکت های تولیدی به خصوص در برخی صنایع مانند غذایی ها، قندی ها، شوینده ها و ... می شود که این موضوع می تواند به روند رو به رشد قیمت سهام شرکت ها کمک کند.

گرچه شاخص کل بورس هم فاصله زیادی با محدوده مقاومتی مهم خود ندارد، اما فعلا چشم انداز مثبتی برای بورس دیده می شود. البته نسبت های مقایسه ای بین خریداران و فروشندگان، برتری چشمگیری را درمورد خریداران نشان نمی دهد و اینکه فروشندگان هم دوباره در بازار قدرت نمایی کنند، چندان دور از ذهن نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۸۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان