//
کدخبر: ۳۵۰۶۱۳ //

منتظر مرغ کیلویی ۸۰ هزار تومان می شود؟

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی گفت: عرضه مرغ دولتی به صورت پلکانی حذف می‌شود.

منتظر مرغ کیلویی ۸۰ هزار تومان می شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

چندی پیش اعلام شد که عرضه مرغ منجمد در تمامی استان ها به منظور حمایت از مرغداران و جلوگیری از زیان آنها متوقف شده است. از سوی دیگر به علت خشکسالی و جنگ روسیه و اوکراین عرضه نهاده به مرغداری ها وضعیت خوبی ندارد. مرغداران نیز به نرخ مصوب مرغ اعتراض دارند و درخواست افزایش قیمت دادند.

مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه مرغ و ماهی در خصوص وضعیت فعلی بازار مرغ به گسترش نیوز می گوید:مرغ داران به نرخ مصوب ۱۹۷۰۰ هزار تومان باید مرغ زنده را به کشتارگاه بدهند تا ۳۱ هزار تومان به‌دست مردم برسداما متاسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد.

یوسف خانی پیرامون نرخ مرغ در بازار اظهارکرد: درسال جاری افزایش قیمتی نداشتیم. مرغ با نرخ مصوب ۲۹ هزار تومان عمده و خرده فروشی ۳۱ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گرانفروشی در بازار وجود دارد، تاکید کرد: واحد های صنفی نباید خریدی بالای نرخ مصوب داشته باشند و به همین صورت با نرخ بیشتر از ۳۱ هزار تومان است مرغ را به مردم نفروشند.

مرغدار گران می‌فروشد تا ضرر نکند

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی با بیان اینکه شاهد گرانفروشی از سوی مرغداران هستیم، اضافه کرد: مرغ داران به نرخ مصوب ۱۹۷۰۰ هزار تومان باید مرغ زنده را به کشتارگاه بدهند تا ۳۱ هزار تومان به‌دست مردم برسداما متاسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد و شاهد افزایش نرخ از سوی مرغداران هستیم. درحال‌حاضر نرخ‌های بالای ۱۹۷۰۰ به کشتارگاه می‌دهند در نتیجه افزایش نرخ را در کل زنجیره شاهد هستیم که موجب گرانی قیمت تمام شده مرغ می شود و بیش از  ۳۱ هزار تومان به‌دست مردم می‌رسد. علت همان اعتراض مرغداران است.

یوسف خانی با اشاره به اعراض مرغداران اضافه کرد: البته اینکه اعتراض مرغداران در شرایط فعلی درست است یا خیر به عهده جهاد کشاورزی است. اما در هر صورت گرانفروشی از سوی مرغدار، کشتارگاه و خورده فروش باعث افزایش نرخ مرغ می‌شود تا مصرف‌کننده با نرخ مصوب جنس را  خریداری نکند. گرانفروشی در این زنجیره از مرغداری تا رسیدن به‌دست مردم تخلف محسوب می‌شود که باید به آن رسیدگی شود.

مرغ راه چاره‌ای برای نبود گوشت و ماهی!

وی در خصوص میزان تقاضا مردم در بازار مرغ گفت: بازار به علت ناتوانی مردم در خرید وضعیت مطلوبی ندارد. اما به دلیل گرانی گوشت قرمز و ماهی مردم از ناچاری  به مصرف مرغ  روی آوردند. همچنین نرخ پایین این محصول موجب افزایش تقاضا در این بازار شده است.همچنین نباید از یاد برد  ۳۱ هزار تومان نرخ بسیار پایینی برای این محصول پروتئینی در مقایسه با سایر اقلام است.

مرغ به سرنوشت نان دچار می‌شود؟

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی در پایان پیرامون عرضه دولتی مرغ اظهارکرد: هنوز تصمیم جدی در  در رابطه با این موضوع و زمان انجام آن صورت نگرفته است. عرضه مرغ دولتی به صورت پلکانی حذف می‌شود. اگر این اتفاق رخ دهد و شاهد نرخ ۸۰ هزار تومان برای مرغ باشیم. اقشار پر درامد این نرخ را پرداخت و اقشار کم درامد ما به التفاوت را به صورت نقدی یا کارتی مانند یارانه ارد از دولت دریافت می‌کنند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۶۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان