//
کدخبر: ۳۵۰۳۶۲ //

قیمت هر گرم طلا در ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

قیمت سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه اعلام شد.

قیمت هر گرم طلا  در ۱۷ اردیبهشت 1401
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت سکه و قیمت طلا امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه اعلام شد. بر این اساس قیمت سکه طرح جدید ۱۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت سکه در بازار آزاد

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت سکه طرح جدید (امامی) ۱۳میلیون و ۳۸۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌ سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، قیمت ربع‌ سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و قیمت سکه یک‌ گرمی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌ رسد.

قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌ میلیون و ۷۴۲ هزار تومان و قیمت هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۶۵۹ هزار تومان ارزش‌ گذاری شده است. همچنین قیمت طلای ۱۸ عیار در هر گرم یک میلیون و ۳۰۹ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت طلای دست دوم

در بازار آزاد قیمت طلا دست دوم هر گرم یک میلیون و ۲۸۹ هزار تومان قیمت گذاری شده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ نیز ۱۹هزار و ۹۶۰ تومان به فروش می رسد. که نسبت به روز گذشته با کاهش نسبی همراه شد.

قیمت طلا جهانی

به‌نظر می‌رسد طلا از روند نزولی هفته گذشته بیرون آمده و تا حدی تثبیت‌شده است. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۵ درصد معادل ۶ دلار و ۶۳ سنت افزایش به ۱۸۸۳ دلار و ۸۱ سنت رسیده‌است.

بیشترین محرک بازار در این هفته اطلاعیه‌های فدرال رزرو آمریکا بوده که نه‌تنها بازار طلا که تمام بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داده‌است. فدرال‌رزرو آمریکا اعلام کرد بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را ۰.۵۰ درصد افزایش می‌دهد و از ماه ژوئن ترازنامه ۹ تریلیون دلاری خود را پایین می‌آورد. این اطلاعیه‌ها مطابق با انتظارات سرمایه‌گذاران و تحلیلگران و در تلاش برای پایین آوردن تورم در آمریکاست که به بالاترین رقم طی چهل‌ساله گذشته رسیده‌است.

هر دوی این اقدامات سود خزانه‌داری آمریکا را بالاتر می‌برد که تاثیر بسیاری بر قیمت طلا خواهد داشت. قیمت طلا بعد از این اطلاعیه‌ها افزایش یافت. انتظار می‌رود با آغاز عکس‌العمل بازارهای آسیا به این اقدامات فدرال‌رزرو آمریکا، روند افزایشی قیمت طلا ادامه یافته و دوباره به ۱۹۰۰ دلار بازگردد.

قیمت نقره در معاملات امروز ۰.۳۴ درصد کاهش داشت و به ۲۲ دلار و ۳۷ سنت رسید. پلاتین هم با ۲.۴۱ درصد کاهش  ۹۶۲ دلار و ۲۴ سنت معامله می‌شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۳۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان