//
کدخبر: ۳۴۹۹۴۵ //

کدام دسته افراد بیشترین سهم یارانه را می گیرند؟

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه دهک مرفه جامعه بیشترین استفاده را از یارانه پنهان در کشور دارند، گفت: باید اقشار ضعیف جامعه سهم واقعی خود از یارانه‌ها را دریافت کنند.

کدام دسته افراد بیشترین سهم یارانه را می گیرند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

احمد راستینه در خصوص حذف رانت ارزی گفت: بزرگترین مسئله اقتصاد کشور غیرشفاف بودن منابع و مصارف است. متاسفانه هزینه تولید کالا در کشور به صورت دقیق و شفاف مشخص نیست و این به دلیل تخصیص یارانه پنهان به این بخش است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس اظهار داشت: با توجه به تخصیص یارانه‌های پنهان هزینه تمام شده تولید کالا در کشور در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و همین امر موجب حاکم شدن فضای غیرشفاف در عرصه تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید یکبار برای همیشه با محاسبه دقیق میزان یارانه‌های پنهان ما به سمت واقعی شدن قیمت تولید و مشخص شدن قیمت نهایی کالا حرکت کنیم و یارانه‌های پنهان را به حلقه پایانی زنجیره تولید اختصاص دهیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در این صورت سهم افراد از میزان یارانه پنهان در اقتصاد کشور شفاف مشخص شود و با تخصیص یارانه پنهان به حلقه پایانی اقتصاد کشور، دهک‌های متوسط و پایین جامعه سهم واقعی‌شان از یارانه پنهان را دریافت می‌کنند.

راستینه خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی سه دهک مرفه جامعه بیشترین حجم مصرف و بهره‌مندی از یارانه پنهان در کشور را دارند اما دهک‌های پایین جامعه کمترین میزان بهره‌مندی از یارانه‌های پنهان را دارند.

وی اظهار داشت: برای کمک به درآمد سرانه و افزایش قدرت خرید طبقات متوسط و پایین جامعه باید یارانه‌های پنهان را به صورت مستقیم به این طبقات اختصاص دهیم.

عضو کمیسیوت فرهنگی مجلس عنوان کرد: ما باید واسطه‌ها را حذف کنیم و حجم بالایی از یارانه پنهان که توسط شبکه دلالی و شبکه‌های انحصاری در واردات و صادرات مدیریت می‌شود را از چرخه اقتصاد حذف کنیم.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۹۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان