//
کدخبر: ۳۴۸۷۸۶ //

کمبود قطعات یدکی خودرو در بازار/ رشد ۸ درصدی قیمت‌ها

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: کمبود قطعه در بازار باعث رشد ۷ تا ۸ درصدی قیمت قطعات یدکی خودرو شده است.

کمبود قطعات یدکی خودرو در بازار/ رشد ۸ درصدی قیمت‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

طرح برخورد با عرضه لوازم یدکی خودروی قاچاق و تقلبی و جمع آوری آنها از بازار 15 فروردین اجرایی شده است. بر اساس این طرح، در مرحله اول باید باتری و کمک فنر خودرو تقلبی از بازار جمع آوری شود.   

این طرح که به موجب پیشگیری از قاچاق کالا و از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرایی می شود، اکنون وارد فاز دوم شده و به موجب آن 53 قلم کالایی نیز باید دارای شناسه و کد رهگیری شوند.

در همین ارتباط علیرضا نیک آیین به عنوان رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اشاره به اینکه ما موافق طرح برخورد با فروش قطعات یدکی خودرو  هستیم، افزود: اما متاسفانه نوع اجرایی این طرح ایراد دارد و هنوز تلاشی برای رفع  ایرادات صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود   40 درصد بازار قطعات یدکی در اختیار برند های تقلبی و قاچاق است، گفت:  زمانی که این حجم از کالا را از بازار حذف می کنید باید جایگزینی برای آن تعریف شود . امروز هر کس جنسی هم دارد به دلیل نداشتن شناسه کالا تمایلی به فروش ندارد و همین امر بازار را با کمبود قطعه روبه رو ساخته است.

به گفته نیک آیین، کمبود قطعه در بازار باعث رشد 7 تا 8 درصدی قیمت قطعات یدکی خودرو شده است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تصریح کرد: مراحل دریافت کد شناسه هنوز برای صنف فروشندگان لوازم یدکی و تعمیرکاران ناآشناست کسی هم در این رابطه اطلاع رسانی لازم را انجام نمی دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۷۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان