//
کدخبر: ۳۴۷۴۲۳ //

استارت ارزانی کالاها از فردا؟

نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: با هرگونه تغییر در نرخ کالا‌ها بدون مجوز سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده از امروز برخورد می‌شود.


استارت ارزانی کالاها از فردا؟
به گزارش فرتاک نیوز،

ابراهیم درستی گفت: تمامی قیمت‌ها از کارخانه به واحد‌های فروش می‌رسد و این قیمت‌ها باید به سال قبل (۱۴۰۰) بازگردد در غیر این صورت تخلف است و طبق قانون برخورد می‌شود، از فردا مصوبه کنترل نرخ اتخاذ می‌شود طبق استناد قانون، دولت با هرگونه افزایش نرخ کالا‌ها برخورد قانونی خواهد کرد.

او می‌گوید: به طور کلی گرانی با گرانفروشی فرق می‌کند از فردا باید تمامی کالاها طبق فاکتور فروش به‌دست مشتری برسد، غیر از این مشاهده شود طبق قانون برخورد شدیدی خواهد شد، نرخ باید بر اساس اسناد لازم مبنی بر تورم درمواد اولیه و سایر موارد به سازمان حمایت ارائه شود تا مجوز افزایش نرخ را دریافت کنند.

طبق هشدار سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده کالا‌هایی از جمله لبنیات پر مصرف، شیرخام، حبوبات، گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم‌مرغ، قند و شکر، کود‌های شیمیایی پایه، روغن خام و تصفیه شده خوراکی، دانه‌های روغنی، نهاده‌های دام و طیور، گندم، آرد، نان، برنج، رب گوجه فرنگی، کنسرو تن ماهی، دارو و مکمل‌های دام و طیور، ماکارانی، دارو و تجهیزات پزشکی، انواع خودرو، انواع شوینده، یخچال، یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، کاغذ مطبوعات، چاپ و تحریر، روغن موتور، لاستیک خودرو، انواع پوشک و دستمال کاغذی، خدمات پزشکی، درمانی، تشخیصی و آزمایشگاهی، حمل‌ونقلبار و مسافردرون و برون شهری و عوارض جاده‌ای و بندری هیچ افزایش قیمتی نسبت به سال ۱۴۰۰ نداشته‌اند.

آقای ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری هفته گذشته به وزرای اقتصادی دستور داد تا پشت پرده گرانی‌های اخیر را شناسایی کنند، او همچنین روز گذشته به این موضوع اشاره کرد که تورم بالای ۴۰ درصد عامل اصلی گرانی هاست.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۷۴۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان