//
کدخبر: ۳۴۵۲۲۸ //

از سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو رونمایی شد

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از رونمایی سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو خبر داد.

از سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو رونمایی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 داوود منظور در حاشیه رونمایی از سامانه اخذ مالیات نقل و انتقالات خودرو در جمع خبرنگاران گفت: امروز از سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو رونمایی کردیم، سامانه‌ای که توسط پلیس راهور و همکاری سازمان امور مالیاتی کشور طراحی و پیاده‌سازی شده است.

وی ادامه داد: مالیات نقل و انتقال خودرو از امروز به صورت آنلاین دریافت می‌شود. این مالیات می‌بایست یک درصد از ارزش خودروهای داخلی و دو درصد خودروهای وارداتی را شامل شود. افرادی که می‌خواهند برای تعویض پلاک نوبت بگیرند به سامانه نوبت‌دهی مراجعه می‌کنند و پیش از اخذ نوبت از طریق این سامانه به سامانه پرداخت مالیات هدایت می‌شوند و پس از پرداخت مالیات می‌توانند نسبت به نوبت‌گیری اقدام کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه گفت: البته افرادی که بخواهند راسا این مالیات را پرداخت کنند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی به صورت خود اظهاری این مالیات را پرداخت کنند.

پیش‌تر دفاتر اسناد رسمی این مالیات را دریافت می‌کردند اما در حال حاضر کنترل پرداخت این مالیات توسط پلیس راهور و همچنین دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود به شکلی که دفاتر در هنگام انتقال سند حتما باید پرداخت این مالیات را کنترل کنند.

وی تاکید کرد: در اجرای ماده ۳۰ قانون ارزش افزوده شهروندان می‌توانند به صورت هوشمند و بدون مراجعه به بانک‌ها به صورت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو را پرداخت کنند. در حقیقت از تاریخ ۱۳ دی‌ماه سال گذشته پلیس و دفاتر اسناد رسمی برابر قانون مکلف به کنترل پرداخت این مالیات بودند اما با توجه به طراحی و پیاده‌سازی سامانه جدید توسط پلیس این کار به صورت آنلاین انجام می‌شود و در حقیقت پلیس به سازمان امور مالیاتی در این حوزه کمک کرده است.

منظور در پاسخ به سوالی در خصوص افرادی که ممکن است این مالیات را پرداخت نکرده باشند، گفت: از تاریخ ۱۳ دی‌ماه سال جاری باید تمام نقل و انتقالات روی سامانه ثبت شده باشد که بعضا به صورت خوداظهاری این کار انجام شده اما احیانا اگر مواردی باشد که این مالیات پرداخت نشده باشد توسط سازمان امور مالیاتی کنترل و به مالکین اطلاع‌رسانی می‌شود تا نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۲۶ سوالات خود را مطرح کنند و در آنجا همکاران ما ابهامات و سوالات آنها را پاسخ خواهند داد.

منظور ادامه داد: در حال حاضر به دو شیوه مالیات نقل و انتقال خودرو قابل پرداخت است نخست از طریق سایت سازمان امور مالیاتی و دومین شیوه نیز از طریق سامانه نوبت‌دهی تعویض پلاک شهروندان به سازمان امور مالیاتی هدایت می‌شوند که پس از پرداخت مالیات می‌توانند نسبت به اخذ نوبت تعویض پلاک اقدام کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۲۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان